Stel YouTube blokkeert de toegang in Europa vanwege artikel 13 kan je YouTube met een VPN te bezoeke?

Ik heb zelf een abonnement bij een VPN dienst t' en met die VPN en kan ik ook op landen klikken buiten Europa als die nieuwe wet er komt dan gebruikt YouTube ook veel strenger filters maar ik vraag me af of dat dat met een VPN te omzeilen is http://www.privacy-regulation.eu/nl/artikel-13-te-verstrekken-informatie-wanneer-persoonsgegevens-bij-de-betrokkene-worden-verzameld-EU-AVG.htm

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ik zie niet wat deze artikel met youtube te maken heeft.
Youtube zou anders vpn verbindingen kunnen weren.
LeonardN
5 jaar geleden
Youtube gaat geen VPN-verbindingen weren.
Als Youtube IP-adressen gaat weren uit Europa dan zou een VPN uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bij een VPN kan je ook ook op landen zetten te buiten Europa dan denkt YouTube dat je uit de land komt buiten Europa je hebt dan bijvoorbeeld t' een Amerikaanse IP adres
tinus1969
5 jaar geleden
Waarom zou YT op basis hiervan blokkeren, en wat zou YT dan precies blokkeren?
LeonardN
5 jaar geleden
Waarom zou YT op basis hiervan blokkeren
https://www.youtube.com/watch?v=TRYSxIYHS0w
Auteursrechtenproblematiek die artikel 13 zou veroorzaken en wat zou YT dan precies blokkeren?
EU-IP-adressen
TurfGraver
5 jaar geleden
"Bij een VPN kan je ook ook op landen zetten te buiten Europa dan denkt YouTube dat je uit de land komt buiten Europa je hebt dan bijvoorbeeld t' een Amerikaanse IP adres"
VPN blockers hebben (en maken) een blacklist van VPN servers (ip adressen) waar deze dan ook ter wereld staan.
En zo gaat de strijd door en door....
@LeonardN, filmpje maakt boel duidelijk. +
LeonardN
5 jaar geleden
@TurfGraver "VPN blockers hebben (en maken) een blacklist van VPN servers (ip adressen) waar deze dan ook ter wereld staan." Ja, maar Youtube implementeert die lijst niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Aangezien YT geen inkomsten wil mislopen denk ik niet dat ze gaan blacklisten.
Persoonlijk vind ik de brexit erg handig, dan hebben we een minder hoge ping.
tinus1969
5 jaar geleden
Ik begrijp absoluut niet wat rt 13 AVG te maken heeft met auteursrechten.
LeonardN
5 jaar geleden
@tinus1969
Heel het internet staat er vol mee:
https://www.wired.co.uk/article/what-is-article-13-article-11-european-directive-on-copyright-explained-meme-ban
https://www.youtube.com/watch?v=B3k2XZ7FTrU Ah ik zie nu wat je bedoelt. De vrager heeft een verkeerd artikel 13 geplaatst. "Artikel 13" Niet "Artikel 13 van de AVG"

Antwoorden (1)

Ja dat zou dan kunnen, dat kan nu ook al via een VPN en Youtube zal niet gaan werken met een VPN-blocklijst. Dan zouden ze ook anderen daarmee schaden. Overigens verwacht ik niet dat YT dit echt zal gaan doen (EU-landen volledig blokkeren).
---
https://youtu.be/B3k2XZ7FTrU?t=180
---
Hier een bericht die deze gang van zaken zo voorspelt:

Artikel 13> Youtube blokkeert EU> Iedereen aan de VPN
https://www.comparitech.com/blog/vpn-privacy/article-13-youtube-vpn-use/
LeonardN