Wat moet je doen als er geld is gestolen zonder bewijs?

Mijn moeder was laatst haar tas vergeten in de openbare wc van een winkel, toen ze deze kwam ophalen lag die er nog maar dan zonder de 400 euro die in de tas zat. Natuurlijk hangen er geen camera's in de wc en is er dus ook geen bewijs wie het nou precies gestolen heeft. Wat moeten we hiermee doen, de politie zegt dat er geen bewijs is en laat ons ook niet zelf naar de beelden kijken (van buiten de wc)
Wat moet ik hiermee doen en is er een manier om wel bewijs te krijgen of om de camera beelden te mogen zien?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K
ronron1212
5 jaar geleden
De politie mag na een aangifte de camera beelden bekijken maar jullie niet.
De wet op de privacy verbied dat.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik heb een tijd terug op een evenement een portemonnee gevonden. Pasjes en alles erin geen geld. Ik de eigenaar gevonden, gaat hij tegen mij zeiken dat ik het geld eruit gehaald heb. Heb voor zijn ogen de portemonnee in de prullenbak gegooid tussen het afval van de hamburgers en patatzakken ajuu paraplu.

Antwoorden (1)

Dat dit gebeurt is, is héél vervelend en onfatsoenlijk. Er lopen fijne mensen rond, helaas.
Het vervelende is, dat je als slachtoffer ook nog eens machteloos bent.
Indien er bij een woninginbraak geld wordt gestolen, krijgt u ook maar een vergoeding met een maximum van €500,00.
Helaas valt een tas niet onder de inboedel.
Indien er contant geld wordt gestolen uit een tas, wordt dit gezien als zakkenrollen.
Waarom? Omdat de diefstal niet werd opgemerkt. Helaas was dit pas achteraf.
Waarschijnlijk zijn jullie al bij de politie geweest. Indien de portemonnee ook gestolen was, moet je ook aangifte doen ivm bankpas, creditcard...
Indien alleen het geld verdwenen Is, heeft u kans dat de politie geeneens een aangifte gaat behandelen, omdat ze de dader niet te pakken krijgen. Indien ze er wel een zaak van maken, zal dit ook tot niks leiden.
Kortom, u kunt niks doen.
https://www.ditzo.nl/blog/portemonnee-gestolen&ved
https://www.ditzo.nl/blog/portemonnee-gestolen
De tweede link aub.
Toegevoegd op 22 januari 2019 21:50: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de min. Alleen is hier geen ander antwoord mogelijk.
,De politie zegt dat er geen bewijs is'. Hieruit concludeer ik dat er contact is geweest met de politie. De politie doet hier dus niks mee, omdat er geen bewijs is. Verder mogen de camerabeelden niet worden bekenen, dus dat is ook aangehaald. Maar indien je iemand op de gang voor de toiletten ziet, kun je daaruit helaas niet de conclusie trekken, dat diegene er iets mee te maken heeft. Dat doet de politie niet en mag een burger al helemaal niet.
Kortom, je kunt helaas niks doen, hoe vervelend het ook is.