Wat kun je doen als een woningcorporatie het huurdersgenot van een huurder niet na komt?

Er is iemand met een ketel waarbij een laag frequent geluid vandaan komt. Cv ketel monteur langs geweest maar kan het niet oplossen. De woningcorporatie zegt geen oplossingen meer te hebben. Ze moet toch de rechten nakomen? Dus verplicht met een oplossing komen? Is al anderhalf jaar zo heb zelf me bed aan andere kant van kamer moeten schuiven, mocht niet baten

5 jaar geleden
in: Wetgeving
Reddie
5 jaar geleden
Wie anders dan een CV monteur kan dan een CV probleem oplossen?
Is een woningcorporatie deskundiger dan een monteur?
popeye
5 jaar geleden
Wat een domme reactie, ik heb het over een juridisch iets. De verantwoordelijkheid aangezien het pand van de woningcorporatie is en hun mij geen huurdersgenot geven. Hun huren een cv monteur in.

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat je probleem veel groter is dan je denkt. Hoe weet je zo zeker dat, dat geluid uit die cv ketel komt ? En niet uit de cv ketel, van 2 of 3 huizen verder ? En komt het wel uit een cv ketel ? Dit is nu juist het probleem met laag frequent geluid, het kan wel van 50km verderop komen en allerlei oorzaken hebben, kleine apparaten in huis, maar net zo goed, grote apparaten op een industrie terrein, al of niet in de buurt. Je vraagt dus iets, wat de woningbouw vereniging hoogst waarschijnlijk echt niet op kan lossen. Het is wel fijn om rechten te hebben, maar als niet duidelijk is bij wie, je voor je rechten moet opkomen, kan zelfs een rechter je niet verder helpen.
Het is echt een heel erg probleem, waar ik ook, al jaren last van heb. Ook ik ben al overal geweest, allerlei instanties afgeweest, ook hier er al een vraag ( wat is toch die "dreun" ? ) over gesteld. Ik kom echt niet achter de oorzaak en weet nog steeds niet wat ik er aan kan doen. Er zijn een paar dingen, die soms helpen.
Soms lukt het me, om het te overstemmen met, voor mij vriendelijk geluid, prettige muziek bijvoorbeeld. Wat ook wel werkt is, proberen je eigen aandacht ergens anders op te vestigen. Ik ben me bewust, hoe lullig dat klinkt en hoe moeilijk dat is, maar het kan echt werken, en gaat ook steeds beter werken.
En dan nog, begrijpen wat er aan de hand is, helpt ook. Oke, maar een beetje, maar in dit geval geld, alle kleine beetjes helpen. Kijk eens op onderstaande web-sites, ze zijn juist daarvoor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Er is nog iets wat je kunt doen, heb ik net gedaan, ga naar www.thehum.info , dat is een blog waar een canadese professor onderzoek doet naar dit fenomeen en tegelijk vastlegt, waar in de wereld, het een probleem is. Als je meehelpt aan zijn onderzoek, komt ook een oplossing voor jouw probleem dichterbij, het is alleen geen "quick-ficks" !