Recht op een uitkering? Zie uitleg

Als je alpha hulp bent en je wilt ander werk zoeken bij een uitzendbureau, maar je komt dan zonder werk te zitten na ongeveer een half jaar, heb je dan recht op een uitkering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Je hebt recht op een (WW) uitkering wanneer je buiten je eigen schuld om werkeloos bent geworden en een zeker arbeidsverleden hebt opgebouwd.
Wanneer je dus eerst als alfahulp en daarna als uitzendkracht hebt gewerkt, en het werk is (tijdelijk) op, dan heb je recht op WW op basis van je laatstverdiende loon, en de tijdsduur hangt af van hoe groot je arbeidsverleden is. Daarna ga je over naar de bijstand.

Voor een volledig honderd procent juist antwoord op jou precieze situatie kun je wellicht het best een keer een afspraak maken voor een gesprek bij het CWI/ arbeidsbureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wanneer je gewerkt hebt voor dat uitzendbureau, heb je zeker recht op een uitkering. Wanneer je zelf ontslag neemt en géén werk kan krijgen, wordt er gekort op je uitkering, dus wel zorgen dat je aansluitend een baan hebt. Mocht je na een tijd werkloos worden, nemen zij het gemiddelde van de laatste periode.

Klik eens op deze link daar kun je er alles over vinden.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/carriere/49097-informatie-over-het-aanvragen-van-een-uitkering-na-ontslag.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien iemand een aanstelling voor onbepaalde tijd omzet naat tijdelijk en geen uitzicht in die baan heeft naar een aanstelling onbepaalde tijd kan je verwijtbaar werkeloos zijn.
Vraag in zo een geval bij begin van hetw erk een kopie van de vacature waar in staat dat bij gebleken geschiktheid de functie onbepaald wordt.