Mag je als iemand een sigarettenpeuk uitduwt op je naar de politie gaan?

Gisteren heeft een 'vriend' van me een sigarettenpeuk op mij uitgeduwt, persoonlijk vind ik dat hij daarbij een stapje te ver gegaan is. Ik heb het hem duidelijk gemaakt dat dit niet gaat en dat het me dus te ver gegaan is. Maar mag ik nu als hij dit nog eens doet. Naar de politie gaan en een aangifte ofzo doen? Of zal dit uiteindelijk geen resultaat leveren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen normaal gedrag en echt grensoverschrijdend! Waarschijnlijk houd je er je leven lang een litteken aan over. Zeker niet tolereren, dus. Ik weet alleen niet of je met zoiets naar de politie kunt of niet. Als uit de antwoorden blijkt dat het wel zo is, kun je die persoon daar ook mee confronteren, om te laten zien dat het echt abnormaal gedrag is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal Inge. Jammer dat je hier geen + krijgt.
Kimath
13 jaar geleden
Wat een idioot dat hij die doet, gelijk naar de politie voor mishandeling zou ik zeggen.
capthavoc
13 jaar geleden
Aangifte doen zal waarschijnlijk in de archiefbak komen maar is zeker aan te raden omdat zult gedrag een totaal respectloos en zelf ziek gedrag is
De politie zal er nu wellicht niets mee kunnen maar als hij dit gedrag meerdere malen vertoont dan weet de politie dat er meer speelt dan die ene keer.
stel je voor dat zult gedrag een voorteken is van zwaardere daden
aangifte doen en breken met die gast.

Het beste antwoord

Je mag altijd voor alles naar de politie gaan. Of zij de zaak vervolgens ook oppakken is een tweede. Heb je ernstig letsel (brandwond ofzo) overgehouden aan zijn actie? Misschien is het verstandig om (zeker als dit soort dingen vaker gebeuren) eens bij te houden wat voor verwondingen je zoal overhoudt aan deze 'vriend'. Noteer in een dagboekje de datum, tijdstip en maak ook foto's. In principe valt dit gedrag volgens mij onder mishandeling en dus kan je aangifte doen. Maar wat me eigenlijk nog beter lijkt: deze vriend niet meer zien. Mensen die sigarettenpeuken op je uitdrukken zijn jouw tijd en vriendschap niet waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het is een vorm van geweld dus aangifte bij de politie is zeker gepast als jij dit niet fijn vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"EEN STAPJE TE VER" vindt ik the understatement of the year.
Direct naar de politie gaan en aangifte doen is het enige goede wat je kunt en moet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij zal zeker een straf krijgen en ook als hij in de toekomst weer "een mistapje" maakt wordt zeker meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, dit is een vorm van mishandelen. Ik zou trouwens ook breken met die vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer zeker naar de politie gaan en klacht indienen.
btw, ik noem dit dus geen vriend!
Ook de verzorging/zalf etc voor die brandwond die je nu hebt zijn in feite zijn kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig hoor!

Maar even je vraag beantwoorden; je wordt mishandelt door je 'vriend'. Zou hier zeker een politie rapport van willen hebben. Op zijn minst halen ze hem even op voor een stevig gesprek mag ik hopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste iemand die zoeits doet noem ik geen vriend.. Je moet eigenlijk doen wat jij het liefst zou willen hebben, Naar politie gaan is een mooie optie. Of je gaat hem nu alsnog effe nogmaals duidelijk maken dit niet nog een keer moet gebeuren. En stel dat hij later nog eens probeert zo iets te doen kun je altijd nog naar een politie gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal minachting en respectloos deze actie. Aangifte doen, hopelijk krijgt hij een passende straf en leert hij hier uit om respect te hebben voor anderen, dus ik zeg DOEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga dit alsjeblieft aangeven bij de politie. Dergelijk gedrag is onacceptabel. Je hoeft je niet schuldig te voelen.
Wat ik aan de vorige reacties wil toevoegen: mogelijk heeft die persoon al eerder iemand mishandeld. Op dezelfde of op een andere manier. Het 'stapje te ver' kan bijdragen aan een langere lijst van strafbare feiten. Dan is de politie zeker geinteresseerd.
En zelfs al zou een veroordeling hem tot ander inzicht brengen; breek met die zgn. vriend. Je bent een betere behandeling waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u samen woont dan gaat u uw persoonlijke
spullen verzamelen, neemt u foto,s van de schade,
alsmede persoonsgegevens van uw ,,vriend,, , verlaat de woning en doet u aangifte.

Bij een ,,vriend,, waar u niet mee samen woont doet u
eveneens aangifte. Verzamel evt persoonsgegevens.
Informeer naar de ophaaldagen voor het grofvuil in uw gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is die helemaal bedonderd!!!!!!!!!!dat is niet normaal, naar de politie en aangifte doen.
en vriend zou ik hem helemaal niet meer noemen.
wie weet waar die nog meer in staat is om te doen.