Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen bezoekers van onze buren hun fiets op mijn terrein parkeren?

Wij moeten recht van overpad geven aan de buren, zij moeten lopend, met de fiets of scootmobiel naar hun eigen woning kunnen komen. Maar het gebeurt vaak genoeg dat bezoekers ook achterom komen met de fiets of lopend. En heel soms parkeren ze hun fiets bij ons op het terrein wanneer het bij de buren vol staat (met verjaardag bv). Ik vind dit niet kunnen, zeker niet zonder overleg. Kan/mag ik hier wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
ronron1212
5 jaar geleden
Recht van overpad geeft geen recht op parkeren of ander gebruik.
paulus811
5 jaar geleden
Maar je zegt zelf ' heel soms', dus het lijkt me niet een enorm probleem maar meer een principekwestie. Je kunt van de bezoekers daar niet verwachten dat ze weten dat dat pad niet van degene is bij wie ze op visite gaan. Wel kun je het met de buren zelf bespreken en die de gasten laten vragen de fiets ergens anders te stallen. Wat is er nu makkelijker dan even een praatje met de buren hierover maken?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is jouw terrein. De volgende keer als dit gebeurt, moet je na afloop of tijdens het bijv. feestje het met je buren overleggen. Jouw terrein, jouw keuzes. Je betaald er ten slotte geld voor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding