Wat zijn de gevolgen bij het niet stopzetten studenten-ov?

Ik vroeg mij af wat de gevolgen zijn van het niet tijdig stopzetten van het studenten-ov (behalve dat het dus geld kost)?

Ik heb na dit schooljaar geen recht meer hierop, maar ik moet nog van september t/m februari afstuderen. Op de website van duo staat:

"Zet u uw studentenreisproduct te laat stop, dan kost u dat € 97,- per halve maand. De 1e helft van de maand loopt daarbij tot en met de 15e van de maand. In 3 maanden kan dat dus al oplopen tot € 582,-."

Dit is voor mij goedkoper dan een abonnement bij de NS voor € 410 euro per maand. In zes maanden tijd zal dit mij € 1296 euro schelen!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (1)

Niets.

De boete is sinds 01-01-18 overigens eur 150.- per halve maand. Maar uiteraard is het betalen van een boete nooit een alternatief voor het betalen van een abonnement.

Om dit onrechtmatig gedrag van studenten zonder gewetensbezwaren te voorkomen, zou de boete moeten worden verhoogd tot boven het bedrag van het duurste abonnement. Maar dan wordt de eerlijke maar administratief slordige student gedupeerd.
Het beste zou natuurlijk zijn als er een koppeling zou zijn tussen de Translink- en DUO-systemen waardoor automatische beeindiging mogelijk zou zijn. Dat zal echter wellicht privacyproblemen opleveren.
Computoon