Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

schuldhulpverlening vanuit het buitenland regelen

ik ving vorige week iets op, en wilde dit voorleggen aan jullie... gaat overigens niet over mij hoor.

als iemand in de schulden zit, en die kan in het buitenland buiten de EU werk vinden, kan die dan haar schulden afbetalen via de nederlandse schuldsanering, en hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me niet eerlijk gezegd, maar ze zou bij de gemeente waar ze nu woont kunnen informeren. Het ligt er ook aan wat voor traject van schuldhulp ze volgt. Is het een vrijwillig traject, zodat ze beheer houdt over haar financiën, of krijgt ze geld om van te leven en wordt haar geld beheert ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je schuldsanering bedoelt volgens de WSNP (wet schuldsanering natuurlijke personen, dan is dat erg lastig.
http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq=65548530-C1D7-0FEC-3744F0A1486509D8&vraag_seq=655D58E1-9426-91AE-445C47E4AD7D9EB8§ion=burger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zijn het schulden bij Nederlandse bedrijven?
Bij schuldsanering moeten alle schuldeisers instemmen, ik kan me voorstellen dat die daar niet aan beginnen als de schuldenaar ergens in het buitenland zit.
Kun je loonbeslag of zoiets leggen op loon in het buitenland?
Nogal wat haken en ogen lijkt mij,dus ik zou zeggen probeer het, maar rekene r niet te vast op
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding