schuldhulpverlening vanuit het buitenland regelen

ik ving vorige week iets op, en wilde dit voorleggen aan jullie... gaat overigens niet over mij hoor.

als iemand in de schulden zit, en die kan in het buitenland buiten de EU werk vinden, kan die dan haar schulden afbetalen via de nederlandse schuldsanering, en hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me niet eerlijk gezegd, maar ze zou bij de gemeente waar ze nu woont kunnen informeren. Het ligt er ook aan wat voor traject van schuldhulp ze volgt. Is het een vrijwillig traject, zodat ze beheer houdt over haar financiën, of krijgt ze geld om van te leven en wordt haar geld beheert ?

Het beste antwoord

Als je schuldsanering bedoelt volgens de WSNP (wet schuldsanering natuurlijke personen, dan is dat erg lastig.
http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq=65548530-C1D7-0FEC-3744F0A1486509D8&vraag_seq=655D58E1-9426-91AE-445C47E4AD7D9EB8§ion=burger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zijn het schulden bij Nederlandse bedrijven?
Bij schuldsanering moeten alle schuldeisers instemmen, ik kan me voorstellen dat die daar niet aan beginnen als de schuldenaar ergens in het buitenland zit.
Kun je loonbeslag of zoiets leggen op loon in het buitenland?
Nogal wat haken en ogen lijkt mij,dus ik zou zeggen probeer het, maar rekene r niet te vast op
anneliez