Waarom mag een Indonesier een huis of stuk land in Nederland bezitten, terwijl dat andersom niet mag?

Weet jij het antwoord?

/2500

In Nederland is er geen wettelijke beperking qua nationaliteit als iemand een huis of een stuk grond wilkopen.In veel andere landen is dat wel zo. Simpelweg omdat de wetgever dat zo heeft besloten. De reden is veelal dat ze niet willen dat buitenlanders te veel "vaste grond" onder de voeten krijgen. Het moeten vooral gasten blijven. Overigens hadden we vroeger (ik weet niet wanneer dat is afgeschaft) in Nederland ook een wet die het joden verbood om onroerend goed te bezitten.

In Indonesie gold de regel dat niemand zonder Indonesisch paspoort onroerend goed mocht kopen. Dat was dus gewoon de wet van het land, had niks te maken met Nederland waar dat wel kan. Die regeling is onlangs veranderd. Je mag nu wel een huis of stuk land bezitten. Ik heb helaas geen bron op internet, het is me alleen verteld door een notaris en ook door een ambtenaar. (beiden locale mensen)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100