Is een vlindermes trainer legaal om te kopen?

Ik wil graag een vlindermes trainer kopen om trucjes mee te doen. Ik weet dat een normale vlindermes met een scherpe kant strikt verboden is, maar een trainer heeft geen scherpe kanten. Ik heb ook al wel eens eerder een trainer gekocht, maar dat is al een paar jaar geleden. Ik ben nu dus niet meer zeker of het wel helemaal legaal is om er een te kopen. Ik heb een foto van de trainer bijgevoegd.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
11.1K

Antwoorden (1)

Ja, bezit/koop/verkoop is verboden.

https://www.vraaghetdepolitie.nl/wapens/messen/is-het-illegaal-om-een-trainer-te-hebben.html

Is het illegaal om een trainer te hebben?
Ja, een trainer is verboden. Het is een ongeslepen mes met afgeronde punt die gebruikt wordt voor oefeningen bij vechtsporten.

Deze kan van metaal zijn, maar is meestal van rubber. Het wordt ook wel eens een bot oefenvlindermes genoemd. Weet dat een echt vlindermes ook hartstikke verboden is in Nederland. Lees hier of het toegestaan is om andere messen op zak te hebben.
-----
Antwoord moet natuurlijk zijn : Nee, bezit... is verboden.
Toegevoegd op 28 april 2018 14:33: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dank je. Zo heeft ieder zn expertise.