Je kan voor elk persoon beledigen een straf krijgen. Belediging is verboden in artikel 266 lid 1 Wetboek van strafrecht.

Beledig je een burgemeester of een ambtenaar in functie (bijvoorbeeld een politieagent) dan geldt er een strafverzwarende omstandigheid (artikel 267 Wetboek van strafrecht) en kan je een hogere boete krijgen dan eenvoudige belediging.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Beledigen van een ambtenaar in functie is strafbaar.
jc54