Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gaat het in zijn werk met een onterechte boete?

Ik heb een boete gehad voor te snel rijden in delftzijl!
Ik en mijn auto zijn daar nog nooit geweest! Op het tijdstip van de boete was ik in utrecht!
Ik weet dus 100% zeker dat ik dit niet ben!
Hoe gaat dit verder als ik bezwaar maak? Hoe moet ik bewijzen dat ik daar niet was? Kan ik foto,s opvragen hier van?
En wat gebeurd er als zij vinden dat ik maar gewoon moet betalen omdat het niet te bewijzen valt waar mijn auto op dat moment was? Ik was wel in utrecht, maar daar hebben zij wellicht geen boodschap aan!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
461

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

hoe je bezwaar maakt staat op je boete, maar je moet het inderdaad kunnen bewijzen, heb je niet toevallig daar iets gekocht, bijvoorbeeld een bonnetje, kende je iemand daar als alibi? foto's opvragen gaat niet in verband met de type palen die scannen alleen je nummerbord en sturen dat automatisch door.

Toegevoegd na 41 minuten:
gaat *soms* niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees goed alle informatie op de boete want er staat precies hoe je bezwaar moet maken (vaak moet je wel eerst betalen).

Op deze pagina vind je een prachtige voorbeeldbrief: http://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Kantonrechter/Tips/Pages/Voorbeeldbrief-bezwaar-tegen-verkeersboete.aspx

Je kunt inderdaad ook de foto opvragen, soms zie je dan dat het nummerbord toch niet klopt (foutje gemaakt met invoeren) dat het een hele andere kleur auto is (dan moet je dus een nieuwe kenteken aanvragen met zo'n klein 1tje erop want jouw nummerbord is nagemaakt) etc.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog veel meer informatie vind je hier: http://www.cjib.nl/Onderwerpen/Boete-voor-een-verkeersovertreding-Wahv/in-beroep-tegen-een-verkeersboete.aspx

Waaronder: Geflitst?
Bent u geflitst en hebt u twijfels over de boete die u als gevolg daarvan hebt ontvangen? Dan kunt u bij de politie de foto opvragen. Op de achterzijde van de beschikking staat vermeld waar u terecht kunt.
Een aantal politiekorpsen biedt de mogelijkheid om uw foto op www.mijnpolitie.nl te bekijken. U vindt daar ook de bijbehorende informatie, zoals het ijkrapport van het flitsapparaat, de akte van aanstelling van de bekeurende politiefunctionaris en diens certificaat van training om de apparatuur te mogen bedienen. Op de achterkant van uw boete kunt u lezen of het politiekorps dat u heeft geflitst deze service aanbiedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zohee wat een geluk dat de foto zo te vinden was! Wat een geruststelling op zaterdagavond. Dat wordt een eitje zo!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding