Waar staat het maximum dagloon van 2018 in geformuleerd?

Het liefst welke wet en artikel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
gvrox
6 jaar geleden
Daar is toch geen maximum aan ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dagloon van een Bouwvakker / Piloot / Arts / CEO ING?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dagloon van een Bouwvakker / Piloot / Arts / CEO ING?
SimonV
6 jaar geleden
Bedoel je dit?
"Het dagloon is, zo staat in artikel 45 van de Werkloosheidswet, 1/261 deel van het loon dat de werknemer verdiende. Echter, in datzelfde artikel staat dat het dagloon ten hoogste het bedrag is, bedoeld in artikel 17, eerste lid, van de Wet financiering sociale verzekeringen, met betrekking tot een loontijdvak van een dag."
Het bedrag dat is momenteel € 209,26. http://maxius.nl/wet-financiering-sociale-verzekeringen/artikel17/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV Ja, dat is precies wat ik bedoelde! Alleen zie ik in art 17 nergens €209,26 staan
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het exacte artikel nodig
Erna55
6 jaar geleden
Maximumdagloon bedraagt de eerste helft van 2018 € 209,26 12 december 2017 Door redactie
Per 1 januari 2018 is het maximumdagloon dat UWV aan uitkeringen uitbetaalt, bepaald op € 209,26 per dag. Dat staat in de rekenregels voor 2018 die de Belastingdienst onlangs heeft gepubliceerd.
https://www.rendement.nl/nieuws/id20548-maximumdagloon-bedraagt-de-eerste-helft-van-2018--20926.html
SimonV
6 jaar geleden
Het bedrag zelf kan ieder half jaar veranderen en is niet in de wet vastgelegd. Het wordt vastgesteld door het Ministerie van VWSF op basis van artikel 17 Wfsv. Op basis van rekenregels, begrijp ik.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2017/06/15/rekenregels-1-juli-2017
ronron1212
6 jaar geleden
@gvrox en @Buurmannetje het maximum dagloon is voor iedereen gelijk meer dan dat kun je niet krijgen in de ww of andere hieraan gelinkte uitkering
gvrox
6 jaar geleden
@ronron1212 dat is me sinds de reactie van SimonV ook duidelijk, maar het was uit de vraag niet op te maken dat het om uitkeringen ging. Bij (dag)loon denk ik in eerste instantie aan betaald werk.

Antwoorden (1)

Het maximum dagloon, dat gebruikt wordt o.a. voor de WW en ook de sociale verzekeringen, staat genoemd in de Wet Financiering Sociale Verzekeringen (artikel 17).
De hoogte van dit maximum dagloon wordt regelmatig gewijzigd, daarom wordt de exacte hoogte van dit bedrag niet in de wet genoemd.
Je kunt de hoogte van het bedrag op elk willekeurig moment opvragen bij het UWV. Op dit moment is dat € 209,26