is fietsen in duitsland met een terugtraprem verboden?. of geld dit voor mensen die in duitsland wonen. of ook voor NLlers die een stuk gaan fietsen ?

hallo ik hou van sportief fietsen dus het liefst zonder versnelling. nu heb ik ergens gelezen dat men in duitsland verplicht is om handremmen op de fiets te hebben. nou fiets ik zo 80km zonder versnellingen. omdat ik het in nederland niet nodig vind om te hebben. ik fiets gewoon op een omafiets
hoe zit het met de wet over handremmen in duitsland

6 jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K

Antwoorden (1)

Het is niet verboden in Duitsland om te fietsen met een fiets met terugtraprem. Het is verboden om te fietsen met een fiets zonder voor- en achterrem.

https://www.gelderlander.nl/achterhoek/duitse-politie-nederlandse-fiets-niet-veilig~aa7235f3/

""
BORKEN - De politie in de Duitse gemeente Borken waarschuwt ouders voor fietsen die gekocht zijn in Nederland. Dit omdat ze alleen terugtraprem hebben en daarmee niet voldoen aan de Duitse wet.
""

Toegevoegd na 42 seconden:
""
In Duitsland zijn een onafhankelijk van elkaar werkende voor- en achterrem verplicht.
""

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geldt zoals bijna elke wet voor iedereen die zich op Duits grondgebied bevindt, dat jij Nederlander bent zegt dus niets.
LeonardN
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
+
Het is vrij eenvoudig om een (tweedehands) handrem op je fiets te (laten) zetten. Ga je veel heuvels fietsen, dan is een extra handrem achter ook aan te bevelen. Dat kan gewoon in combinatie met je terugtraprem.
LeonardN
6 jaar geleden
Dank je, ja zoiets nam ik aan. De politie in DE adviseert ook ombouw en niet een andere fiets. Je hoeft enkel voorrem te installeren dan is voor en achter geremd. En zo is alle stelling in het antwoord gebroken.