Wie is er in de afbeelding hieronder fout bij een aanrijding?

Ik had bijna een aanrijding in deze situatie, ik was auto B en reed al op de andere weghelft omdat er auto's op mijn weghelft geparkeerd stonden. Toen zag ik dat er een auto van links aan kwam rijden en zonder te twijfelen de bocht naar recht ging nemen terwijl in eigenlijk al zo goed als vorm hem stond, ik kon niet meer naar rechts omdat daar de geparkeerde auto's stonden. Het scheelde zo weinig dat ik uitgestapt was om te kijken of hij me eigenlijk geraakt had of niet want in de spiegel zag ik geen ruimte meer tussen zijn neus en mijn achterkant. De andere auto's was al verder gereden.
Ik had geen schade maar als ik 5 cm meer links had gereden wel, ik vroeg mij af of deze bestuurder gewoon bezopen/blind was of dat hij dacht dat hij bij een eventuele aanrijding volledig in zijn recht staat.
Wie had er in deze situatie verzekeringstechnisch gezien fout gezeten?
Ik moet natuurlijk wachten op het tegemoet komend verkeer, maar hij kwam van links en reed nog niet op de doorgaande weg.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
5.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
B rijdt aan de verkeerde kant van de weg?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja dat klopt, maar B komt wel van rechts?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ja dat klopt, maar B komt wel van rechts?"
Ja je komt van recht, maar wel vanaf de verkeerde weghelft, hoe je het ook bekijkt, B kan geen voorrang verlangen van A omdat B al in beginsel verkeerd rijdt, vanuit het perspectief van A die uitsluitend alleen maar links hoeft te kijken verwacht op deze manier geen verkeer van rechts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan, maar je moet al het verkeer voorrang verlenen van rechts. B rijdt op dat moment al naast het obstakel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"B rijdt op dat moment al naast het obstakel"
Zo heb je 'm niet getekend, je rijdt er nog voor, dus moet je wachten?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik rijd al op de andere weghelft, zoals ik heb getekend is auto A nog niet de hoek om. Ondanks dat ik het heel asociaal vind om niet even te wachten vraag ik me af hoe dit verzekeringstechnisch had afgelopen als het mis ging.
Utrecht
6 jaar geleden
Voertuig A komt inderdaad van links en moet verkeer van rechts voorrang verlenen.
Echter, bij een dubbele rijbaan hoeft hij geen verkeer van rechts te verwachten waarmee hij rekening moet houden.
Auto B (jij dus!) bent aan het inhalen (bijzondere verrichting) en moet dus anticiperen en voorrang verlenen. Jij zit op de verkeerde weghelft. Dus niet de andere bestuurder is bezopen/blind, maar jij was onoplettend/nalatig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe het ook zij, en obstakel of niet, je hoort daar niet te rijden, je rijdt op de andere weghelft en daar kun je geen recht van voorrang aan ontlenen. Het wordt pas een heel ander verhaal als je achter in de flank geraakt wordt door A, want dan is A echt fout.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ondanks dat ik het heel asociaal vind om niet even te wachten"
Van wie precies? Het obstakel staat aan jouw kant dus is het heel netjes als B daar wacht en is ook de regel, immers is de weg van A geheel onbelemmerd en is er geen reden tot wachten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van auto B. Hij weet dat hij voorrang moet verlenen voor AL het verkeer van rechts. Ik kom aanrijden en kan hem niet zien omdat hij langs een flatgebouw rijd. Op het moment dat ik hem zie kan hij wel stoppen maar kan hij toch niet verder rijden omdat ik al naast de geparkeerde auto's sta.
Hij weet dat hij naar rechts moet kijken en ik weet dat ik naar voren moet kijken voor het tegemoetkomend verkeer, wat hij niet is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Kan ik wel stoppen moest er staan."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inhalen is inderdaad geen bijzondere manoeuvre, maar het wisselen van rijstrook wel, en dat is precies wat je doet om het obstakel te omzeilen.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ja. B had kunnen stoppen en achteruit rijden om de weg weer vrij te maken voor A. Doorrijden en A aanrujden zal betekenen dat B foet zit.
TurfGraver
6 jaar geleden
Overigens, hieron mag er binnen 5 meter van een kruispunt niet geparkeerd worden. :/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"moment dat ik hem zie kan hij wel stoppen maar kan hij toch niet verder rijden omdat ik al naast de geparkeerde auto’s sta."
En dan kijk je elkaar aan, en dan gebaar je wie als eerste er langs kan/mag, hij kan niet want jij staat daar al, dus is het vaak dat A gaat gebaren naar B om B door te laten rijden, dat is de praktijk. Het is dat jij die hoek in de gaten had moeten houden terwijl je langs dat obstakel wilde, indien vrij dan gas erop, indien aankomend verkeer op links, dan rem erop, en achter het obstakel wachten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik begrijp wel dat jij vindt dat je in je recht staat omdat je claimed dat AL het verkeer van rechts voorrang heeft en voor moet laten gaan, ja zolang deze op de goede rijstrook rijden wel, straks rij je met die auto op de stoep onder dezelfde condities en vraag je voorrang van de voetgangers omdat jij toch van rechts komt? Nah, ik dacht het niet edelachtbare.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jouw reden klopt ook niet. Een maat van mij heeft zich vroeger het ziekenhuis ingereden omdat hij tegen een auto aanklapte die haaientanden had, mij hij reed wel op het fietspad met 80Km/h op de scooter. Ja dat verwacht die auto toch niet? Hij kreeg een boete om op het fietspad te rijden en die auto kon alles verzekeringtechnisch betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of B nou op de andere weghelft rijdt of niet, hij komt van rechts. Ik vraag ook niet wat jij er van vind. Geef mij een bron die jouw gelijk bewijst :P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Overigens, hieron mag er binnen 5 meter van een kruispunt niet geparkeerd worden. :/"
Dat klopt, in de bochten. Deze geparkeerde auto's staan op de doorgaande weg en niet voor een bocht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom vraag je iets en ga je tegen het antwoord in?
LeonardN
6 jaar geleden
Heb je een googlemaplocatie van de situatie?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Of B nou op de andere weghelft rijdt of niet, hij komt van rechts.Ik vraag ook niet wat jij er van vind."
Gast, je rijdt tegen het verkeer in(!), je bent in beginsel gewoon fout, wat ik ervan vind doet er niets toe, want ik ben geen rechter, maar de wet laat geen ruimte voor interpretatie, je verricht een speciale manoeuvre namelijk dat je naar een andere rijstrook gaat, en dan nog tegen het verkeer in eisen dat A je voorrang moet verlenen.
LeonardN
6 jaar geleden
Om uit te wijken of om in te halen mag je gewoon op de andere weghelft rijden. In het beginsel is de vrager dus helemaal niet fout. Had deze eeuwig moeten gaan staan daar of totdat de obstakels weggehaald werden? Voor tegemoetkomend verkeer had de vrager wel moeten wachten (maar A is nog aan het draaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"maar A is nog aan het draaien"
maar B zit nog voor het obstakel, maar rijdt alvast wel al op de verkeerde weghelft.
LeonardN
6 jaar geleden
maar rijdt alvast wel al op de verkeerde weghelft. Wat prima mag. Hij rijdt op de andere weghelft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Om uit te wijken of om in te halen mag je gewoon op de andere weghelft rijden"
Dat mag zeker, dat zal ik niet ontkennen, is ook geen probleem, maar als je daarmee de kruising blokkeert zit je gewoon fout. (artikel 14) http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2017-07-01
LeonardN
6 jaar geleden
Blokkeren gaat over stilstaan: https://www.infopolitie.nl/index.php/verkeer4/de-verkeersregels-en-tekens/699-voorrang-en-kruispunten art. 14: Blokkeren kruisingen
Bestuurders mogen en kruispunt niet blokkeren. Het opstellen tussen twee rijstroken is toegestaan, mits daarvoor gelegenheid is, immers de kruising mag niet worden geblokkeerd. Het komt vaak voor, dat een rij auto's stilstaat voor een verkeerslicht en dat daarbij een zijweg wordt geblokkeerd. Dit is dus niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Lucas10, hoe de verzekeringsexperts er waarschijnlijk over denken en het samen uitdokteren:
de bestuurder A, die voordat hij de doorgaande weg oprijdt, kan zien dat de weghelft tegenover hem geblokkeerd is en kan dus bestuurders op de andere weghelft verwachten.
Bestuurder B heeft plannen om van rijbaan te wisselen en is daar al mee begonnen.
Iedere bestuurder is verplicht een eventuele schade te vermijden. Bestuurder A dient te anticiperen door bestuurder B voor te laten gaan. Bestuurder B kan zich namelijk niet in rook doen opgaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Joan: "de bestuurder A, die voordat hij de doorgaande weg oprijdt, kan zien dat de weghelft tegenover hem geblokkeerd is en kan dus bestuurders op de andere weghelft verwachten." Dat geldt net zo goed voor B die een obstakel voor zich ziet opdoemen en rekening moet houden met weggebruikers die op de eigen helft willen afslaan, en niet zomaar er omheen kan ten faveure van A.
Als er geen obstakel was maar een kat die plotseling oversteekt en B wijkt daarvoor uit is A dan nog steeds fout? Nee toch? "Bestuurder B kan zich namelijk niet in rook doen opgaan."
B rijdt volgens de tekening nog voor de obstakels en heeft de ruimte en tijd om naar z'n eigen weghelft te gaan.
LeonardN
6 jaar geleden
+GV overigens Hier ongeveer hetzelfde dilemma, met ongeveer dezelfde argumenten.
http://forum.fok.nl/topic/760156
MarBet
6 jaar geleden
Ik had een tijdje geleden een soortgelijke situatie, alleen was ik toen auto A en was het obstakel twee fietsers naast elkaar die werden ingehaald door B. Vanuit de positie van auto A ben je vooral alert op wat er van links komt, ondanks dat je voorrang hebt, omdat je niet verwacht dat er rechts iets op de linkerrijbaan rijdt. Dus ook ik zag dit erg laat, gelukkig wel op tijd. Volgens mij voert B een bijzondere verrichting uit en bij een bijzondere verrichting heeft al het overige verkeer voorrang. Inhalen bij zo’n obstakel betekent dus dat je ook moet kijken of er vanuit een andere richting iets kan komen. Maar blijkbaar valt er behoorlijk over te discussiëren!

Antwoorden (3)

B heeft hier voorrang, A moet voorrang verlenen aan verkeer van rechts.

Toegevoegd na 5 minuten:
A zou dus fout zitten.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je hebt ongeveer dezelfde situatie als deze door de blokkades:
https://www.google.nl/maps/@52.1280703,4.7581429,3a,75y,123.42h,71.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1snVCkEfh0I2Ch25_XeiKPcg!2e0!7i13312!8i6656
Een weg zo smal dat je wel moet wachten als er iemand van rechts komt.

Toegevoegd na 20 minuten:
*blokkades=obstakels/geparkeerde auto's

Toegevoegd na 58 minuten:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voorrangsregels
Een bestuurder van rechts op een gelijkwaardig kruispunt (verharde of onverharde wegen onderling) heeft voorrang.

Toegevoegd na 1 maand:
Je kan de situatie ook vergelijken met een inhaalactie op een kruispunt, iets wat niet verboden is, hoe populair het idee ook is dat dat wel verboden zou zijn.
LeonardN
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, in jouw Googlemapje is het één rijstrook dus zonder scheiding waar je dus langs elkaar moet door de berm, bij de situatie van OP gaat het om twee afzonderlijke rijrichtingen, je gaat mij echt niet overtuigen dat je terwijl je op de verkeerde weghelft tegen het verkeer in voorrang moet krijgen van A. Meneer B had gewoon achter het obstakel moeten stoppen, heeft z'n weg doorgedrukt en loopt nou te klagen dat A bezopen en/of blind bijna tegen 'm opgereden was, ja me dunkt, A hoeft alleen maar te letten op wat voor A van links komt, verder niets, geen gekke gastjes die over de andere helft tegen het verkeer in een obstakel ontwijken in ieder geval.
LeonardN
6 jaar geleden
Toch is het zo. Zelfs als het obstakel een langzame tractor is en B haalt die in, dan is A fout als deze tegen B aanbotst. Verkeer van rechts heeft namelijk voorrang, er wordt niet gespecificeerd welke rijbaan dat is. A moet dus zeker wel opletten wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Even een stukje uit het wetboek:
Hoofdstuk II. Verkeersregels §1. Plaats op de weg
Artikel 3
1 Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden. De andere rijstrook is niet zoveel mogelijk naar rechts, hij zit zelfs het verst mogelijk van rechtshouden vandaan. Artikel 14
Bestuurders mogen een kruispunt niet blokkeren.
Auto van B blokkeert de kruising. Pas bij Artikel 15 lees je dat rechts voorrang heeft, maar dan moet je wel aan de voorgaande artikelen voldaan hebben, en dat doet B niet. Ik heb ook erbij geschreven bij zijn reactie dat als A de auto van B in de flank raakt A fout is, maar B moet A gewoon voor laten gaan. http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2017-07-01
LeonardN
6 jaar geleden
Blokkeren doe je niet als je rijdt. Dat gaat over stilstaan. Verder rechts dan dit kan B niet, deze kan zich moeilijk door de obstakels heen rammen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Verder rechts dan dit kan B niet, deze kan zich moeilijk door de obstakels heen rammen." Hij tekent zichzelf toch voor dat obstakel?!? Hij rijdt er toch niet naast zodat hij onmogelijk naar rechts kan? Hij heeft toch nog de keuze op z'n eigen rijstrook te blijven?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Blokkeren doe je niet als je rijdt."
Het artikel staat onder het kopje "oprijden van kruispunten" .... § 4. Oprijden van kruispunten
Artikel 14
Bestuurders mogen een kruispunt niet blokkeren.
LeonardN
6 jaar geleden
Ja dus als je oprijdt moet je door blijven rijden en niet stil gaan staan. "Hij heeft toch nog de keuze op z’n eigen rijstrook te blijven?"
Ja maar waarom zou hij die keuze maken als hij voorrang moet krijgen van A. Vandaar dat ik de smalle weg heb gepost als daar een auto aankomt van rechts kan die ook gaan staan bij de verbreding zodat jij (jij bent A en hebt POV op de foto) naar rechts zou kunnen rijden en op de verbreding kan rijden en elkaar zo passeren. Dat kan... maar dat doe je niet want waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ja maar waarom zou hij die keuze maken als hij voorrang moet krijgen van A."
Omdat de "rommel" in principe de weg van B verhindert, daarop moet hij een speciale verrichting doen, namelijk van rijstrook wisselen, tja en dan geldt wie van rechts heeft komt heeft voorrang even niet meer, hij hoort netjes achter de obstakels te blijven totdat de weg vrij voor B om die speciale verrichting te doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ja dus als je oprijdt moet je door blijven rijden en niet stil gaan staan."
Ja, maar je hebt niet veel keus als A al gedraaid is. Het is onder andere omstandig misschien wel zoals jij schets, als bijvoorbeeld de rij van obstakels veel langer was geweest en B onmogelijk kon uitwijken, maar in de tekening die OP heeft gegeven maak ik dat met de beste wil van de wereld dat er niet uit op.
LeonardN
6 jaar geleden
TIJDENS het wisselen moet hij voorrang verlenen inderdaad(is meer van toepassing op achteroprijdend verkeer),maar als deze al OP de andere rijbaan rijdt heeft B gewoon voorrang. Stel dat de situatie zo is:
https://ibb.co/duDmib Zou jij wel zeggen B heeft voorrang?!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"maar als deze al OP de andere rijbaan rijdt heeft B gewoon voorrang." Maar B rijdt gewoon iets te vroeg op de verkeerde baan, het is heel gewoon dat je achter het obstakel stopt. In jouw aangepaste schets kan B niets anders dan achteruit rijden, nou dat is flauwekul dus gaat B gewoon voor.
LeonardN
6 jaar geleden
"In jouw aangepaste schets kan B niets anders dan achteruit rijden, nou dat is flauwekul dus gaat B gewoon voor." Dat is pas krom dus of A fout is of niet hangt af van het feit of B nog terug kan of niet volgens jou?! A is fout omdat deze verkeer van rechts negeert (bij een aanrijding of ongeluk), zo simpel is het.
In geval van een aanrijding is A fout. Hij is namelijk de enige die door op tijd te stoppen de aanrijding had kunnen voorkomen.

B mag de blokkade pas voorbij gaan als hij ziet dat de weg vrij is. Dat geldt voor de weg waarop hij rijdt. Komt er tegemoetkomend verkeer, dan moet B daarop wachten. A is nog geen tegemoetkomend verkeer op het moment dat B de 'inhaalmanoeuvre' start.

Zoals het op het plaatje getekend is, zou B anders dus achteruit moeten gaan rijden om A voorrang te geven. Zonder blokkade zou A gewoon de bocht hebben kunnen nemen terwijl B op zijn eigen weghelft reed. De blokkade is ook voor A heel duidelijk te zien en dus kan en moet hij begrijpen dat verkeer van rechts op de andere weghelft zal rijden.

Overigens is het niet toegestaan dat er auto's of een andere blokkade OP of binnen 5 meter vanaf een kruising staan. Dat is juist om dit soort situaties te voorkomen. Dat parkeren of stilstaan geldt dus niet alleen in de bochten (zoals ergens in de reacties wordt gedacht) maar voor het gehele kruisingsvlak + de 5 meter daarnaast in alle drie straten.

Toegevoegd na 16 minuten:
Een beetje vergelijkbare situatie: auto A wil rechtsaf en auto B wil linksaf. Er is geen blokkade, maar door de binnenbocht naar links te nemen komt B toch op het weggedeelte voor A terecht. Verzekeraars hebben in dat geval beoordeeld dat beiden 50% verantwoordelijk zijn. B had niet de binnenbocht moeten nemen, maar A had moeten tot het verkeer van rechts geheel voorbij was.

Dat B een fout maakt wil niet zeggen dat A dat ook mag doen.
In geval van de vraag op het geblokkeerde kruispunt: B zit op de verkeerde weghelft. Los van de vraag of dat op dat moment anders had gekund, had A tòch moeten wachten tot de weg weer vrij was.
Inekez1
6 jaar geleden
Het is niet een kwestie van A en/of B heeft schuld.
Voorop staat: wie heeft opdracht gegeven tot c.q. is verantwoordelijk voor het plaatsen van het obstakel op deze plek: de wegbeheerder (gemeente/provincie/rijk) of het containerbedrijf. Ook kan een rol spelen of de politie wel of niet op de hoogte was van deze gevaarlijke situatie en wel of niet actie heeft ondernomen richting met name wegbeheerder en bedrijf.
Binnenkort komt een situatie voor de rechter waarbij een container half op het fietspad is geplaatst, nabij Deventer, met een dodelijk ongeval als gevolg.
Ook dan komt deze schuldvraag aan de orde: wegbeheerder en/of bedrijf en/of politie.
Los hiervan: weggebruiker B zal stapvoets dienen te rijden. Is dat het geval dan is een ongeval vrijwel onmogelijk wanneer B tegelijkertijd geluidssignalen geeft.

Toegevoegd na 13 uur:
Het is niet 'nabij Deventer' maar 'in Zutphen'.
In De Stentor van vandaag (17 februari 2018) een uitvoerig verhaal over dit bizarre ongeluk met een scooter. Over strafrechtelijke vervolging is nog geen beslissing genomen.
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
-
Ik heb nog nooit gehoord van een ongeval waarbij de schuld uiteindelijk kwam te liggen bij een derde partij. De geparkeerde auto's kunnen een boete krijgen als ze daar niet mogen staan, maar niet verantwoordelijk worden gehouden voor een ongeluk wat A (of B volgens anderen) had kunnen voorkomen.
SentWierda
6 jaar geleden
Het obstakel plus de geparkeerde auto's hadden daar niet mogen staan.
Normaliter is in een vergelijkbare situatie altijd sprake van borden plus een verkeersregelaar (= persoon die het verkeer regelt).
Strikt genomen mag B zich niet bevinden op de linkerweghelft omdat het een kruispunt betreft. Op een kruispunt mag je nimmer op het weggedeelte van de (mogelijke) tegenligger gaan rijden.
B is in een onmogelijke situatie gebracht, niet door A (die kan er niets aan doen), maar door nalatig handelen van wegbeheerder en/of bedrijf/geparkeerde auto's en/of politie.
Datgene wat in Zutphen is gebeurd is een testcase. Daar is sprake van een schuldige - maar wie? .
LeonardN
6 jaar geleden
Strikt genomen mag B zich niet bevinden op de linkerweghelft omdat het een kruispunt betreft. Op een kruispunt mag je nimmer op het weggedeelte van de (mogelijke) tegenligger gaan rijden. Dat is dus onjuist en al tweemaal tegengesproken in de eerdere reactiedraden. https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=19187
(hierin wordt zelfs besproken dat dat ooit wel een regel was). "B is in een onmogelijke situatie gebracht"
Nee het is eenzelfde geval als dat B een langzaam voertuig in had gehaald, dat had ook gemogen, OOK op een kruispunt. A had dus gewoon voorrang moeten verlenen op rechts.
SentWierda
6 jaar geleden
De forumwebsite waarnaar LeonardN verwijst is niet van de politie maar over de politie.
Inhalen op een kruispunt is volgens de wet (art 5 WvW) nauwelijks mogelijk: inhalen is toegestaan als je daarbij jezelf of anderen niet in gevaar brengt of kunt brengen.
Mijn conclusie: in de situatie van B en A zou door B niet gebruik mogen worden gemaakt van de linkerweghelft - behalve als de grootste voorzichtigheid in acht wordt genomen..
Bovendien geldt te allen tijde: defensief rijden is de norm. Vandaar mijn pleidooi voor stapvoets rijden en tegelijkertijd een geluidssignaal geven. .
LeonardN
6 jaar geleden
Maar wie is er nu fout bij een aanrijding? A of B? Of blijf je bij een onbekende C? (C is in mijn ogen weggeredeneerd als je het vergelijkt met een langzaam rijdend voertuig). Aanraden om te gaan claxoneren lijkt me niet snugger, dat kan iig voor een boete zorgen.
SentWierda
6 jaar geleden
Over het ongeluk in Zutphen (een scooter rijdt op het fietspad tegen een container - terwijl het donker is) drie artikelen uit de Stentor:
https://www.destentor.nl/zutphen/buren-vreesden-al-voor-ernstig-ongeluk-met-container-op-de-weg-in-zutphen-a2c41e5
https://www.destentor.nl/zutphen/politie-erkent-melding-over-container-vlak-voor-dodelijk-ongeval-zutphen-aadde15fl
https:www.destentor.nl/zutphen/carla-werd-uit-het-leven-gerukt-door-een-stomme-container-in-zutphen-aab1e40b
LeonardN
6 jaar geleden
Dat is een totaal onvergelijkbare situatie. Dat was een eenzijdig ongeluk. Als ze de container voorbij was gegaan en dan iemand had aangereden had het wellicht een relevant verhaal geweest, nu staan de zaken volledig los van elkaar.
SentWierda
6 jaar geleden
Het kan veel eenvoudiger.
www.destentor.nl/zutphen
Klik in de rechter kolom in de rubriek Meest gelezen op: Carla (dat is het artikel van zaterdag 17 februari).
En in het Carla-artikel op: Buren.
Het politie-artikel is te vinden door bij Google in te tikken: politie melding container zutphen
LeonardN
6 jaar geleden
Maar ben je het er al mee eens dat de vraag en dat artikel totaal geen verband met elkaar houden?
SentWierda
6 jaar geleden
Ik vind dat de vraag en de situatie in Zutphen zeker gelijkenis vertonen.
In beide gevallen staat er (zonder enige noodzaak!) een obstakel op de rechterrijbaan die tot een verkeersonveilige situatie leidt.
In beide gevallen is iemand (instantie of persoon) hiervoor verantwoordelijk. In Zutphen is de situatie extra bijzonder omdat de container in het donker op het fietspad staat en de politie ervan afwist.