Vanaf welke leeftijd mag je binnenkort alleen in een zelfrijdende auto rijden?

Is er al een wet daaromtrent? Ik denk bijvoorbeeld als ik mijn dochtertje in een maxicosi in mijn zelfrijdende auto zet en programmeer dat ze van Amsterdam naar Breda gebracht wordt bij haar oma terwijl ze haar middagdutje doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of wanneer ze niet in slaap raakt een paar ommetjes door de wijk laat rijden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar is nog geen wet voor en zal alles liggen aan debatten die nog gevoerd moeten gaan worden in de EU/tweede kamer. Alles wat hier gezegd wordt is dus speculaas. Toegevoegd na 2 minuten: Op dit moment heb je nog een rijbewijs nodig. Toegevoegd na 2 dagen: Er is overigens al een wet die dit waarschijnlijk voorkomt bij de situatie die jij schetst. > http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelingen/strafrecht/wetboek-van-strafrecht/27-opzet-verlaten-persoon-hulp-nodig-schuld-strafbaar.htm _____________________________________________________________________________________________________________ "" Titel XV. Verlating van hulpbehoevenden Artikel 255Iemand in een hulpeloze toestand brengen Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie. "" ______________________________________________________________________________________________________________ Met die wet aan de ene kant en de verlaging van het rijbewijs naar 17 jaar aan de andere kant, zou er dus ergens een middenweg gevonden moeten worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100