Is een schoorsteenkap die schittert verboden ivm de buren?

De schoorsteenveger beweert dit

Poet
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Ivana
6 jaar geleden
Dat is binnen een paar weken mat door invloed van de buitenlucht. Onze overburen hadden dat en na korte tijd had ik hier geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het niet een manier kunnen zijn van de schoorsteenveger om een nieuwe schoorsteenkap aan vs te verkopen? Is het een al lang bekend en te vertrouwen bedrijf waar de schoorsteenveger bij behoort?

Antwoorden (2)

Ik geloof niet dat een schitterende schoorsteenkap verboden is, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand zo'n schittering als hinderlijk kan ervaren. In dat geval zou je gesommeerd kunnen worden de kap zo te behandelen dat deze niet meer schittert. Ik kan me anderzijds ook voorstellen, dat wanneer je in een vrijstaand huis woont, waar je geen direct aangrenzende buren hebt, je best een schitterende kap mag hebben.
jc54
6 jaar geleden
Dit ligt eraan of je buren er last van zouden kunnen hebben. In dit geval is het wel verboden ja.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bron?
tinus1969
6 jaar geleden
Geen bron = min.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mn bron is het wetboek van strafrecht. Groetjes
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Lol...welk artikel dan?