Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een schoorsteenkap die schittert verboden ivm de buren?

De schoorsteenveger beweert dit

Poet
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Ivana
6 jaar geleden
Dat is binnen een paar weken mat door invloed van de buitenlucht. Onze overburen hadden dat en na korte tijd had ik hier geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het niet een manier kunnen zijn van de schoorsteenveger om een nieuwe schoorsteenkap aan vs te verkopen? Is het een al lang bekend en te vertrouwen bedrijf waar de schoorsteenveger bij behoort?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik geloof niet dat een schitterende schoorsteenkap verboden is, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand zo'n schittering als hinderlijk kan ervaren. In dat geval zou je gesommeerd kunnen worden de kap zo te behandelen dat deze niet meer schittert. Ik kan me anderzijds ook voorstellen, dat wanneer je in een vrijstaand huis woont, waar je geen direct aangrenzende buren hebt, je best een schitterende kap mag hebben.
(Lees meer...)
jc54
6 jaar geleden
Dit ligt eraan of je buren er last van zouden kunnen hebben. In dit geval is het wel verboden ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bron?
tinus1969
6 jaar geleden
Geen bron = min.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mn bron is het wetboek van strafrecht. Groetjes
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Lol...welk artikel dan?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding