Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe daag ik DHL voor de rechtbank?

Ik heb geen ervaring met rechtzaken. Ik weet dus niet waar ik moet beginnen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Een advocaat.
Antoni
6 jaar geleden
@Godmelijaar, ik neem aan dat je alle andere mogelijke stappen al hebt genomen? Een rechtszaak aanspannen is immers de uiterste stap in een lang proces. 1. Je probleem schriftelijk kenbaar maken aan DHL;
2. DHL de kans en de tijd geven het probleem op te lossen;
3. Een klacht indienen bij DHL met een voorstel voor een oplossing;
4. DHL de kans en de tijd geven de klacht te behandelen;
5. Het "hogerop" zoeken bij een bemiddelaar zoals een klachtencommissie, een consumentenorganisatie of een bedrijfsorganisatie;
6. De bemiddelaar en DHL de kans en de tijd geven het probleem op te lossen. Als al deze stappen niet het gewenste resultaat geven, is het aanspannen van een rechtszaak mogelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het pakket niet bezorgd en zegt de bezorger van DHL dat het wel bezorgd is. Ben je misschien aangereden door de bezorgdienst van DHL?
Het maakt wel uit waarover u wilt procederen en waarom?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden