Is het HEBBEN van illegale software strafbaar ?

Op een andere site word gesteld dat het in bezit hebben van hebben van illegale software niet strafbaar is.

"Het hebben van illegale software, of software waarmee je illegale dingen kunt doen is evenmin verboden. Pas als je het gaat gebruiken of gaat verspreiden ben je strafbaar bezig."

Ik vraag me af of dat wel klopt ?

Wanneer ik een stapeltje illegale CD's heb met Windows-versies en office of, ik zeg maar wat, Photoshop, maar ze draaien momenteel niet op mijn PC, ga ik dan vrijuit ?

En wat met copyright-materiaal als fims en muziek op een CD die niet in de speler zit ?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, het hebben/bezitten van illegale software is strafbaar. Het is verboden om software te downloaden of te gebruiken die niet legaal is verkregen. Dit kan leiden tot een boete of zelfs een gevangenisstraf.
Bronnen:
een maand geleden