Hoe vraag je een flitsfoto op?

Stel: je krijgt een bekeuring binnen voor het door rood rijden of te hard rijden en dit is afkomstig van een flitspaal/flitser. Ik lees dat je dan altijd de flitsfoto moet opvragen. Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
3.6K

Antwoorden (2)

Die kun je niet opvragen, maar wel bekijken bij de CJIB. Log in bij de portal met je DigiD om je foto te bekijken.
https://www.cjib.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als men geflitst is voor een snelheidsovertreding of voor rijden door rood licht kan de eigenaar van het kenteken de foto bekijken in het digitaal loket. Als men geen DigiD heeft kan de foto opvragen door middel van het invullen van een formulier.
Dit formulier kan digitaal verstuurd worden en men krijgt de foto binnen vijf werkdagen. Althans dat belooft het Centraal Justitieel Incassobureau.
https://www.cjib.nl/een-foto-opvragen/formulier
Op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens worden flitsfoto’s niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor het doel van de verwerking, in dit geval het verzenden van inningsbeschikkingen en incasso door het CJIB.