Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om met een erfenis te huren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
970
ronron1212
6 jaar geleden
Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou ik heb een erfenis maar de wet zegt blijkbaar dat dat niet mag, je moet persé een inkomen hebben...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je legt veel te weinig uit. Heb je naast die erfenis nog ander inkomen? Bij welke partij wil je gaan huren?
tinus1969
6 jaar geleden
Wat wil je huren? Een auto?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een verhuurder mag van je verlangen dat je over een regelmatig inkomen beschikt. Dat is voor de verhuurder een (relatieve) zekerheid dat je de huur kunt blijven betalen. Ik weet natuurlijk niet hoe groot je erfenis is. Mogelijk kun je met de verhuurder een afspraak maken dat je op grond van je vermogen een woning huurt, maar daar hoeft een verhuurder dus niet mee akkoord te gaan. Bespreek de situatie met de verhuurder en kijk of je iets kunt regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn genoeg mensen die vermogen zoals een erfenis gebruiken om te huren ipv te kopen. Wel is het systeem ingesteld op het fiscale jaarinkomen, maar ook met alleen inkomen uit vermogen kun je een fiscale jaarinkomen hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben er van uit gegaan dat het ging om het huren van een huis. Want daar wordt een inkomen eis gesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding