Mag je als minderjarige vitamine supplementen kopen?

Mag je als minderjarige vitamine 'pillen' kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Cryofiel
6 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?
Ritsuka
6 jaar geleden
Heb je bewezen vitaminetekort?
tinus1969
6 jaar geleden
@Cryofiel, bijvoorbeeld omdat een minderjarige niet handelingsbekwaam is.
Cryofiel
6 jaar geleden
Helaas is voor veel supplementen geen handelingsbekwaamheid vereist. Dat is jammer, want zomaar zink, magnesium of vitamine D gaan slikken (om zomaar wat voorbeelden te noemen) kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Antwoorden (1)

Jazeker, dat mag. Veel supplementen zijn in de vrije verkoop.

Of het verstandig is om zomaar, op eigen initiatief, supplementen te gaan gebruiken is een heel andere vraag...

Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag ook minderjarige andere drogisterij artikelen kopen, maar sommige artikelen zijn echt voor volwassen bedoelt. En je loopt het risico dat je van een drogist een goed bedoelt advies krijgt.