als een bestuursorgaan te laat is met het geven van een beschikking, heb je recht op schadevergoeding. moet je wel op tijd melden?

als de termijn waarbinnen besloten moet worden, verstreken is moet je het bestuursorgaan op de hoogte brengen. wanneer moet je dat doen? kan dat ook nog bijvoorbeeld een half jaar later?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom 'schade'vergoeding? Je lijdt toch niet per se schade? Je doelt waarschijnlijk op een dwangsom.

Het beste antwoord

Je zal het bestuursorgaan schriftelijk in gebreke moeten stellen.
Dit kan alleen op of na de datum dat het bestuursorgaan de beslissing had moeten afgeven.
Het bestuursorgaan heeft vanaf dat men een in gebreke stelling doet dan twee weken de tijd om alsnog een beschikking af te geven. Daarna zullen zij een dwangsom moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Nu nog even het antwoord op de vraag: wanneer moet je dat doen? Kan dat ook nog bijvoorbeeld een half jaar later?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De verjaringstermijn voor een dwangsom (wat overigens iets totaal anders is als schadevergoeding), zoals dat hier ook het geval is, verloopt inderdaad na zes maanden. http://maxius.nl/wetboek-van-burgerlijke-rechtsvordering/artikel611g