Kan ik de verjaring van het gebruik van grond eenvoudig stuiten ?

Stel, mijn buren gebruiken al jaren een stukje van mijn grond.
De exacte periode is onduidelijk, maar de verjaringstermijn zou best wel eens dichtbij kunnen zijn.

Kan ik zo'n verjaring eenvoudig zelf stuiten (hoe ?), of moet ik daarvoor een advocaat in de arm nemen ?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, je kunt de verjaring van het gebruik van grond eenvoudig stuiten door een verklaring van gebruik af te leggen bij de notaris. De verklaring moet de grond, de datum en de naam van de gebruiker bevatten.
Bronnen:
een maand geleden