wat is het zichtbare verschil tussen echte vuurwapens en airsoft? ik ben bedreigd door iemand met wapen (ik wist niet of het echt w

ik was trouwens zo dom om te zeggen 'schiet dan', maar gelukkig schoot hij niet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat verschil is volgens mij soms zo klein dat mensen die veel met wapens omgaan het verschil niet altijd zullen zien, Soms zit er een oranje dopje op loop, maar dat hoeft niet. https://www.google.nl/search?q=airsoft+vs+real+weapon&num=20&espv=2&tbm=isch&imgil=HxVLBpL5jSBKyM%253A%253BBOVPgL4Hs2tHCM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.airsoftsociety.com%25252FHow-Airsoft-is-filling-in-for-real-steel.html&source=iu&pf=m&fir=HxVLBpL5jSBKyM%253A%252CBOVPgL4Hs2tHCM%252C_&usg=__ZQcSMLX6ak35q_gILN6x8rn7SgA%3D&biw=1280&bih=704&ved=0ahUKEwjXgdWW6KXTAhUqDMAKHUXwBDgQyjcIMA&ei=8rrxWNfAGKqYgAbF4JPAAw#imgrc=_
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
of het wel of geen echt wapen is doet niet ter zake als je wordt bedreigd door een op een wapen lijkend voorwerp kun je dat aangeven bij de Politie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+boldeagle
flyingcrow
7 jaar geleden
Inderdaad aangeven! En je reactie was niet dom maar begrijpelijk je krijgt ineens een ( echt of niet echt) pistool voor je neus! Niemand weet hoe hij dan reageert!

Antwoorden (1)

Helaas is er geen verschil te zien, en dat is ook niet de bedoeling.
Bij airsoft wordt gebruikgemaakt van replica’s van bestaande wapens, ook wel AEG (Automatic Electric Guns) genoemd.
Er bestaat een uitgebreid assortiment van de replica’s voor de spelers. Deze variatie loopt uiteen van een klein vuistvuurwapen tot machinegeweren en sluipschuttersgeweren. In de praktijk is er voor bijna elk echt wapen wel een airsoftreplica te koop.

Zie ook bijvoorbeeld een vraag aan de politie:
Wat is het verschil tussen een airsoftwapen en een luchtbuks?
"Het grote verschil is dat airsoftwapens een exacte kopie zijn van bestaande wapens. Dat is ook de reden dat je voor airsoftwapens een vergunning moet hebben. Gewone luchtdrukwapens mogen dus niet op echte vuurwapens lijken."
SimonV