Is externe hulp in een stichtingsbestuur mogelijk?

Op dit moment zit ik in een bestuur, waar er dingen gebeuren die nog wel volgens de wet gaan, maar zeer onbeschoft en een hoop mensen benadeeld en op (misschien wel korte termijn) de hele stichting kan benadelen.

Het grootste probleem is de voorzitter zelf en de rest van het bestuur durft er eigenlijk niet veel tegen in te gaan. Daarom zie ik een oplossing niet gebeuren in de huidige koers.

Daarom ben ik aan het uitzoeken of externe hulp mogelijk is. Kan ik als mijn positie als algemeen lid externe hulp inschakelen?

7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, externe hulp in een stichtingsbestuur is mogelijk. Er zijn verschillende manieren waarop externe hulp kan worden ingezet, zoals het aanstellen van een adviseur of het inhuren van een externe partij. Het is belangrijk om te weten dat externe hulp alleen mag worden ingezet als het bestuur hiermee akkoord gaat.
Bronnen:
een maand geleden