Kan ik als "buitenstaander" gewoon naar de Winterswijkse steen- en kalkgroeven toe om hier fossielen te zoeken?

Mag iedereen gewoon naar deze plekken toe om fossielen etc te zoeken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee, op dit moment is het niet mogelijk de groeve te bezoeken. Voorheen (tot 2016) was dat alleen mogelijk op georganiseerde 'open dagen'. In verband met veiligheidsaspecten is dit voorlopig stopgezet.

"Jarenlang zijn er in de zomermaanden in de steengroeve open dagen geweest, waarop belangstellenden fossielen konden zoeken. In 2016 kwam hier een (voorlopig) eind aan. De exploitant wil pas na een analyse van de veiligheidsrisico's bepalen of de groeve weer toegankelijk wordt."

Een deel van de voormalige groeve is nu beschermd natuurgebied en ook om die reden niet voor publiek toegankelijk.
Inekez1