waar moet je in bezit van zijn om airsoft guns te verkopen in een winkel?

stel ik zou in winkel willen openen met airsoft spullen, met o.a. airsoft replica's. wat voor een vergunningen heb ik hier dan voor nodig? buiten het feit om dat je natuurlijk weet hoe je een winkel moet runnen enz.. dus echt alleen voor het verkopen van airsoft replica's

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K

Antwoorden (1)

Airsoftwapens zijn sedert 15 januari 2013 legaal in Nederland, maar er zijn wel regels aan verbonden. Je kunt in Nederland ook niet zomaar airsoftwapens gaan verkopen of je moet nu al een wapenwinkel hebben.
Airsoftwapens mogen alleen verkocht worden door een erkende wapenhandelaar aan personen die aantoonbaar ouder zijn dan 18jaar en aantoonbaar lid zijn van de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (NABV).
Bij verkoop van Airsoft is registratie van alle relevante informatie wettelijk verplicht