Mag je flyers in brievenbus doen?

Ik heb een eigen website en vroeg me af of het toegestaan is dat ik hier flyers voor bestel en bij mensen in de brievenbus doe. Ik ben namelijk zelf o

Toegevoegd na 20 seconden:
ok folderbezorger.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
21.2K

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Je hebt daarvoor geen vergunning of toestemming nodig. Wel dien je je te houden aan de 'Code Verspreiding Ongeadresseerd Reclamedrukwerk'. Dus niet bij mensen die een sticker op de brievenbus hebben. En niet door tuinen lopen om snel van de ene naar de andere brievenbus te komen.

Kijk ook even na of jouw werkgeven voor de folderbezorging er mee akkoord gaat dat je zelf (of iemand anders) iets aan zijn folderpakket toevoegt. Dat lijkt mij geen probleem als je betaald wordt per hoeveelheid folders. Krijg je per uur betaald, dan zal de werkgever er niet mee akkoord gaan dat je in zijn tijd ook je eigen folders rondbrengt.

Voor het uitdelen van flyers aan mensen op straat kan elke gemeente eigen regels opstellen. Daarvoor is soms een vergunning nodig.
Inekez1