Mag je als handelaar replica-producten inkopen op een website die beweert 100% originele producten te verkopen, doorverkopen in Nederland?

Laten we zeggen dat je een rolex horloge wilt kopen en die kost laten we zeggen 200 euro op een website en de website beweert 100% originele producten te verkopen, mag jij die producten voor het 10voudige doorverkopen in Nederland of is dat oplichting/fraude?

Toegevoegd na 31 minuten:
In principe koop je iets in waar ze 100% originaliteit garanderen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
7 jaar geleden
Je mag geen namaak verkopen

Antwoorden (1)

Nee dat mag niet je bent ten alle tijden strafbaar omdat je nep artikelen verkoopt
je kan hier een flinke boete en zelfs een gevangenisstraf voor krijgen
daarbij maakt het niet uit of de site waar je het inkoopt zeg dat het echt is
jij bent diegene die het door verkoopt
je kan zelf wel nadenken dat je geen orginele Rolex heb voor 200 euro