een vijandigd buur heeft mijn google gehackt en heeft heel mijn google identitiet overgenomen. Kan ik bewijzen vergaren en verhaal halen?

Ik heb mijn 2 google accounts moeten opgeven en alles wat eraan gekoppeld was veranderen met mijn nieuwe mail en of gebruikersnaam etc. De rest vd buurt (55+) snapt niet hoe het kon, maar hacken in google, als je een simpel wachtwoord hebt, is vrij simpel. Ook kiest men partij voor de mooi weer spelende aanvaller. Zeer pijnlijk, want het heeft me de hele maand december gekost. En ook geld voor zgn specialistische hulp, maar van android tablets weet men weinig. Hoe kan ik bewijs verzamelen? Hoe kan ik rechtvaardigheid laten bestaan? Politie doet niets! De gene heeft een Mac. Die is hier niet in huis. Maps gaf een kaartje en na inzoomen kwam het zo op haar huis uit Maar het bewijst niets, zegt men. Wat dan wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wel een beetje vaag. Je weet immers zelf dat hacken in google simpel is, tenminste als je een simpel wachtwoord hebt. Dan zorg je toch op z'n minst voor een 'niet simpel' wachtwoord? Bovendien krijg je altijd melding van google als van een onbekend apparaat wordt ingelogd op jouw account. Dit apparaat kun je dan direct blokkeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat degene wie je verdenkt het heeft gedaan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik wist pas dat het zo makkelijk was toen er al ingebroken was. En ik kan dat apparaat niet blokkeren want ze heeft mijn identiteit over genomen. Dus haar Mac, die ik niet bezit, staat nog steeds in de gebruikte apparaten en krijg ik er niet uit. En hoe ik weet dat zij het is, is een heel lang verhaal en niet relevant.

Het beste antwoord

Al het bewijs wat je nodig hebt kan op Google zelf gevonden worden. Als u nog toegang heeft tot het account, kan u zien vanaf wel "IP-Adres" er is ingelogd. U kunt er hier voor kiezen om dit IP-adres te blokkeren. Ook kunt u zien vanaf welk apparaat is ingelogd.

Ook zou u eventueel het IP-adres kunnen traceren tot een postcode of woonplaats. Ik weet persoonlijk echter niet of dit legaal is of niet.

Als u geen toegang hebt tot het account, zit er niets anders op dan contact op te nemen met Google zelf. Zij kunnen u verder helpen. Als u een Google account heeft met uw Eigen naam erin, is het misschien makkelijker om te bewijzen dat het account van u is, indien u kan legitimeren.

Heel veel success, ik hoop dat dit antwoord u iets verder helpt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met het IP-adres kun je er niet zelf achterkomen waar iemand precies woont. Maar je kunt er wel achter komen waarvandaan het ongeveer vandaan komt.
Je kunt zelf ook niet bij de provider aanvragen om uit te zoeken waar het IP-adres van is (van welk adres etc.). De provider kan dat namelijk wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat de politie wel zo'n verzoek in mag dienen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er bestaat wel zoiets als 'Doxing' waarbij gegevens van de persoon in kwestie toegankelijk worden. Indien deze persoon bestanden op zijn/haar computer heeft staan met bijv. woonplaats of telefoonnummer, kunnen deze geopend worden. Hieruit kan je herleiden waar diegene woont, op eigen houtje. Dit is echter (naar mijn weten) niet legal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank! k heb geen ander ip adres gezien dan het mijne. Het schijnt dat je niet altijd hetzelfde ip adres hebt, las ik ergens. Ik weet dat het vaag klinkt. Ik wil het zelf het liefst begrijpen. Ze woont op hetzelfde hof als ik, dus met dezelfde postcode, alleen het huisnummer verschilt. Ik kan er nog in. Heb google al op de hoogte gesteld en wacht op antwoord. Ze heeft waarschijnlijk, hoorde ik van een beetje kenner, dat ze mijn google id heeft overgenomen met bijbehorende gmails. Dus ik krijg geen optie tot iets blokkeren of verwijderen. Of ik zie het niet. Bedankt voor het serieuze antwoord.