in welke landen in de eu is een broer en zus huwelijk toegestaan, en in welke geloven ?

Op dit moment schrijf ik een boek dat Lucie en Luciën heet. Ze ontmoeten elkaar bij een jubileum feest en daar worden ze verliefd. En na dat grote vonkje komen ze erachter een tweeling te zijn, terwijl ze elkaar nog helemaal niet kenden. Want Luciën kent moeder niet en Lucie vader niet.
Dus hun krijgen een relatie, en willen later na heftige omstandigheden trouwen. Maar hoe gaat dat als dat in Nederland en België en in de kerk niet mag? Zijn er andere landen in de EU waar dat wel mag, en soorte kerken?

Toegevoegd na 5 uur:
Het zijn dus een tweeling-broer en zus die niet met elkaar zijn opgegroeid en etc. Dus leren ze elkaar op hun 19e kennen (op volwassen leeftijd). Kunnen ze daar toestemming voor krijgen via de rechtbank en dan misschien de primiér? Aangezien ze elkaar nooit eerder gekend hebben enz.

7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

In de meeste landen in de Europese Unie is een huwelijk tussen broer en zus niet toegestaan. In sommige landen, zoals België, is een broer-zus huwelijk toegestaan als er een medische reden is. In sommige religies, zoals de Islam, is een broer-zus huwelijk toegestaan.
Bronnen:
2 maanden geleden