waar kun je terugvinden of een onecht kind - verwekt tijdens het huwelijk - is aangenomen door de man?

Krijt het kind automatisch de achternaam van de man?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als een vrouw getrouwd is met een man, wordt het kind automatisch ook geregistreerd als kind van die man, en de man dus als vader.

Toegevoegd na 29 seconden:
Daar hoeft de vader het kind dus niet actief voor te erkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan je dat alleen achterhalen als je de biologische moeder bent, of als je pleegouder bent (dan heb je het dossier en de achternamen van de kinderen. Maar wat bedoel je eigenlijk met een onecht kind? Ook pleegkinderen zijn echte kinderen, volgens mij zijn alle kinderen echt.

Toegevoegd na 5 minuten:
En Nee, je mag tegenwoordig een keus maken hoe het kind gaat heten. of de moeders naam of de vaders naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een man wordt juridisch ouder over de kinderen die binnen zijn huwelijk geboren worden. Hij kan sinds 1 januari 1998 niet meer weigeren, indien hij het kind niet verwekt heeft, het kind te erkennen.
Een kind dat wordt geboren in een huwelijk verkrijgt de achternaam van de vader, tenzij de ouders anders hebben
aangegeven. Is sprake van een kind geboren buiten een huwelijkse relatie, dan verkrijgt het de achternaam van de moeder. Wanneer het kind wordt erkend, kunnen vader en moeder gezamenlijk verklaren dat het kind de achternaam van de vader zal hebben.
Amadea