Hoelang mag je na je ontslag werken?

Mijn vriendin werkt een jaar bij een jongerencentrum als beheerder. Ze kreeg te horen dat haar contract niet wordt verlengd omdat ze volgens de directeur niet genoeg gemotiveerd is. Zo bedacht hij ook andere "smoesjes".

Een week na het bericht mocht ze al niet meer werken.

Mag dit op deze manier? Is het niet zo dat je ontslag een maand van te voren bekend gemaakt moet worden of iets dergelijks?

Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Heeft ze een tijdelijk contract?
Dan zou ze normaal tot de laatste dag van de contractperiode moeten werken, ongeacht op welk moment is gemeld dat er geen verlenging komt. Als werkgever is het wel netjes op tijdig aan te geven dat een contract niet verlengd wordt (zodat je wat anders kan zoeken en niet onnodig werkloos wordt), maar er is geen opzegtermijn: het kan zelfs op de laatste werkdag nog. Feitelijk is ze ook niet ontslagen: een aflopend contract wordt niet verlengd (is juridisch wat anders).
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat wat je schrijft was waar . Nu is een werkgever verplicht een maand van te voren aan te geven wat hij wil . Zo niet schade vergoeding