Hoe krijg ik mijn geld terug na een online aankoop?

Ik heb vandaag een online aankoop gedaan, maar hier heb ik spijt van en ik wil dit ongedaan maken. Het geld wordt pas twee weken voor de levering (pas in juni 2017) van mijn rekening afgehaald.

Ik weet dat ik in mijn recht sta van kopen op afstand, maar ik wil helemaal niet dat zij dit geld ooit van mijn rekening af gaan halen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op welke manier hebt u toestemming gegeven aan de webwinkel om te zijner tijd het geld van uw rekening af te laten halen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is gewoon even contact opnemen met het bedrijf in kwestie niet het handigste?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@JoanDarc, zeg maar jij hoor. Ik heb ze toestemming gegeven door de aankoop af te ronden. Dus daar bij de bank mijn tan-code enzo ingevuld te hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt je Tan-code ingevuld? Begrijp ik je goed dat je een Tan-code aan de website hebt gegeven? Neen toch zeker?
Een tan-code vul je in als je via de eigen bank een betalingsopdracht geeft.
Je maakt zelf een betalingsopdracht, vult de datum in dat de opdracht uitgevoerd moet worden, vult de gevraagde tan-code in en dan verzenden.
Als de datum van de betalingsopdracht ergens in juni 2017 ligt kun je de opdracht zelf weer ongedaan maken.
Mis ik iets?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je bent slachtoffer van Phishing, of je geeft de verkeerde informatie. Volgens mijn kan je anders zoals JoanDarc zegt de betaling zelf ongedaan maken. Wanneer je bent opgelicht neem dan zsm contact op met jouw bank

Antwoorden (3)

Het is toegestaan om al voordat (!) producten verzonden zijn of ontvangen, de overeenkomst te herroepen. Dat herroepen moet dan wel volgens de spelregels van het herroepingsrecht, alsof het product wel geleverd zou zijn. De klant moet dan gebruik maken van het standaardformulier, of op andere wijze kenbaar maken dat hij het product niet meer wil. Bijvoorbeeld door het sturen van een mail. De verkoper moet dit dan weer bevestigen. Het gevolg is dan dat indien de klant al iets betaald heeft de verkoper alle betaalde bedragen binnen 14 dagen terugbetaald. Ja ook de betaalde verzendkosten, administratiekosten en betaalkosten.

Toegevoegd na 14 minuten:
Als u dus via de juiste manier uw aankoop herroept zal er ook in juni geen afschrijving van uw rekening plaatsvinden.
Bent u bang dat het bedrag toch van uw rekening zal worden afgeschreven is er nog de manier om uw rekening bij de bank op te eggen en bij een andere bank een rekening te openen.
U kunt ook nu al contact opnemen met uw huidige bank en uw probleem, dat misschien helemaal geen probleem blijkt te zijn, bespreken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja precies, dat zou ik ook zeggen, maar ze doen dus niet aan zo'n formulier. Alsof ze helemaal niet willen dat je het terugbrengt of zo...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De levering zou dus pas begin eind juni, begin juli volgend plaatsvinden?
Ga met de bank praten en bespreek het probleem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan een automtiche incasso zonder opgave van redenen laten storneren (terugdraaien) door de bank. Met internetbankieren kan je daar zelf de opdracht voor geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja precies, even met de bank praten (online of persoonlijk via een bezoekje aan een regio kantoor) Zeker als de incasso zo ver in de toekomst ligt
Lees eerst eens de voorwaarden voor je iets online koopt. Het zijn altijd de webshops die het verkeerd doen. Lekker makkelijk om je altijd te kunnen beroepen op je rechten.
LEES eerst de voorwaarden voor je gaat bestellen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ho, ho mevrouw Rita zo gaan wij niet met vragenstellers om. Misschien heeft Youri de algemene voorwaarden al wel helemaal uitgeplozen.
Voor online aankopen geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen nadat het product geleverd is. Hier is zelfs nog niets geleverd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De regeltjes weet ik JoanDArc, dit is mijn werk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super dat u de regels kent, Rita. Wat moet ik nu doen dan? JoanDArc heeft helemaal gelijk met dat u best wel onaardig overkomt. Uiteraard weet ik dat er van alles in de AV staat, maar daar heb ik nu vrij weinig aan natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De regels voor koop op afstand volgen uit de wet. Sommige webwinkels gebruiken in hun Algemene Voorwaarden heldere Jip-en-Janneke-taal andere kopiëren/plakken juridisch-acabadabra. In beide gevallen geldt: als het ongunstig(er) uitpakt voor de consument, dan telt het niet.
In het algemeen gesproken worden AV's niet geschreven om de rechten van de consument te beschermen maar om de plichten van de webwinkel te beperken.
Als je geld hebt verloren aan een oplichter of je gegevens aan een oplichter hebt gegeven, kun je je verloren geld nog steeds terugkrijgen. Er zijn echter maatregelen die u direct kunt nemen om de schade te beperken en uzelf te beschermen tegen verder verlies.
Ik heb mijn deel van oplichting met binaire opties gehad, ik verloor meer dan USD 200k en er werd mij nog steeds verteld om meer geld te sturen om mijn account te ontgrendelen. Ik nam contact op met Lallroyal (.org) en zij hielpen me mijn geld terug te krijgen.
Als je ooit bent opgelicht of je kent iemand die is opgelicht, zal het Lallroyal Recovery Team met hun website Lallroyal (.org) het geld terugkrijgen. Ze zijn een herstelteam dat gespecialiseerd is in het terugwinnen van fondsen, of het nu cryptocurrencies, bitcoin, forex, meerval / romantiekzwendel is.