Hoe krijg ik mijn geld terug na een online aankoop?

Ik heb vandaag een online aankoop gedaan, maar hier heb ik spijt van en ik wil dit ongedaan maken. Het geld wordt pas twee weken voor de levering (pas in juni 2017) van mijn rekening afgehaald.

Ik weet dat ik in mijn recht sta van kopen op afstand, maar ik wil helemaal niet dat zij dit geld ooit van mijn rekening af gaan halen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is toegestaan om al voordat (!) producten verzonden zijn of ontvangen, de overeenkomst te herroepen. Dat herroepen moet dan wel volgens de spelregels van het herroepingsrecht, alsof het product wel geleverd zou zijn. De klant moet dan gebruik maken van het standaardformulier, of op andere wijze kenbaar maken dat hij het product niet meer wil. Bijvoorbeeld door het sturen van een mail. De verkoper moet dit dan weer bevestigen. Het gevolg is dan dat indien de klant al iets betaald heeft de verkoper alle betaalde bedragen binnen 14 dagen terugbetaald. Ja ook de betaalde verzendkosten, administratiekosten en betaalkosten. Toegevoegd na 14 minuten: Als u dus via de juiste manier uw aankoop herroept zal er ook in juni geen afschrijving van uw rekening plaatsvinden. Bent u bang dat het bedrag toch van uw rekening zal worden afgeschreven is er nog de manier om uw rekening bij de bank op te eggen en bij een andere bank een rekening te openen. U kunt ook nu al contact opnemen met uw huidige bank en uw probleem, dat misschien helemaal geen probleem blijkt te zijn, bespreken.

Bronnen:
https://ictrecht.nl/webwinkels/het-recht-v...

Lees eerst eens de voorwaarden voor je iets online koopt. Het zijn altijd de webshops die het verkeerd doen. Lekker makkelijk om je altijd te kunnen beroepen op je rechten. LEES eerst de voorwaarden voor je gaat bestellen zou ik zeggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100