wat kan ik doen om van koop af te komen?

Ik heb zojuist een product besteld , hierbij stond vermeld : "op voorraad", en "voor 23.00 besteld volgende dag geleverd" klonk goed, dus bedrag via ideal overgemaakt , krijg zojuist een mail binnen met dank voor bestelling enz. en de verwachte leverings datum is 07-12-2016 , dus ruim 2 weken later terwijl ik het toch echt eerder nodig heb, website was met winkelkeurmerk . kan ik hier nog vanaf en dat ik geld terugkrijg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze komen niet na wat ze beloven.
Ik zou contact opnemen en even informeren hoe en wat, kan en foutje zijn, vooral omdat het op de site staat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vraag is of het een belofte is, of dat de aangegeven voorraad een indicatie is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jodokus52 Ik heb net gebeld en het blijkt inderdaad een foutje te zijn, het is gewoon gisteren verzonden en wordt vanmiddag afgeleverd. Ze weten ook niet hoe het komt dat er als leverdatum 7-12-2016 staat, ik weer blij :)

Antwoorden (2)

Gewoon even bellen met de klantenservice. Als je belt: houd het factuurnummer bij de hand en geef gewoon netjes aan dat er een misverstand is ontstaan omdat de website aangaf dat het product morgen in huis zou zijn, maar de bevestigingsmail een levertijd van twee weken, en dat je daar niet op kunt wachten en dus de koop wilt ontbinden. Vraag ze wanneer je je geld terug kunt verwachten, of kijk of ze een andere oplossing hebben (misschien is het wel een fout in het voorraadbeheersysteem en heb je overmorgen alsnog je product).

Mocht je niet kunnen bellen dan kun je natuurlijk ook netjes een mailtje schrijven. Geef in de mail de website, het factuurnummer en het product aan (linkje naar de productpagina op de website en evt. screenshot als er nog steeds staat "op voorraad" kan helpen!), en leg kort uit dat je te goeder trouw de aanschaf hebt gedaan uitgaande van hun website die beschikbaarheid aantoonde, maar dat je wegens de nu aangegeven levertijd van de koop wilt afzien, en of ze zo snel mogelijk willen aangeven wanneer je het betaalde bedrag terug op je rekening kunt verwachten.

De meeste webwinkels zullen gewoon de koop annuleren en je geld terugstorten, zeker als je gelijk hebt. Zo niet, dan kun je later kijken wat je met hun reactie dan weer doet.

Blijf vriendelijk en correct en ga ervan uit dat het een foutje was (kan nou eenmaal altijd gebeuren, ook zeker bij webshops).

Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Precies.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, ik ga morgen zeker even bellen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze echt de boel flessen, ze hebben 9.0 op trustpilot voor zover dat wat waard is .
Oh dit is trouwens ook wel leuk , ik selecteer nu zelfde product op de site, en nu is levertijd 7 dagen ???
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Gorgrealis, kijk eens op de site of je nog kunt annuleren. Bij websites met zo'n goede waardering is dat meestal mogelijk, binnen drie dagen, zolang het bestelde nog niet is verzonden. Vaak kun je binnen een zeer korte tijd de Ideal-betaling ook blokkeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een andere mogelijkheid is, het gewenste product ergens anders bestellen en hun bestelling terugsturen. Dan zit je nog wel met de verzendkosten als die berekend zijn. Wat het zwaarst is, moet het zwaarste wegen. + Het komst vast allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@JoanDArc, heb even gekeken in de FAQ en daar stond dit "Je bestelling wijzingen is helaas niet mogelijk. Wanneer je bestelling bij ons binnenkomt, gaan we er direct mee aan de slag en is de kans groot dat je bestelling al naar je onderweg is. Uiteraard willen we wel graag meedenken met je over hoe we een eventueel probleem met je bestelling op kunnen lossen. Neem daarom contact op met onze klantenservice via 088- 0321800 (maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:30 uur)." dat word even bellen morgen dus, bedankt voor het meedenken :)
Zelfs wanneer de leverancier de koop niet wil annuleren dan kun je deze annuleren op basis van de wet 'Koop op afstand'. Hierin is vastgelegd dat je binnen twee weken van de koop af kunt. Deze twee weken gaan in de dag nadat je het product hebt ontvangen. De leverancier moet je het geld teruggeven, tegoedbonnen mag niet. Hij moet je ook de verzendkosten vergoeden.