Waar is mijn wildplas boete online te vinden?

Ik ben verhuisd. Maar die post kwam nog op mijn oude adres,waar ze helaas de post weg gegooid hebben. Nu vraag ik mij af waar ik die boete kan vinden. Bij het CJIB,Mijn overheid en het OM kan ik niets vinden.

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
4.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het CJIB is voor verkeersboetes, Om is voor misdrijven, wildplassen is een apv feit. je kunt dat vinden in je plaatselijke APV
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wildplassen is geen APV-feit. Wildplassen kan in bepaalde gebieden via de APV verboden zijn. Het is echter een Politiestrafbeschikkingsfeit en wordt overeenkomstig het Besluit OM-afdoening afgehandeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://wetten.overheid.nl/BWBR0022233/2016-07-01#BijlageII

Antwoorden (1)

Via het loket van het Parket Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) en het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) kunnen alléén verkeersboetes worden gecontroleerd en betaald.
Het feit waarvoor u een boete hebt gekregen is niet nav verkeersovertreding, het is geen verkeersboete en is dus niet te vinden via het CVOM of via het CJIB.
Als u wilt weten welke andersoortige boetes op uw naam staan, vraag dan een Overzicht Openstaande Zaken (OOZ) aan via het digitale formulier . Dit overzicht kunt u ontvangen via de Berichtenbox van Mijn Overheid. Ik raad u aan dit zo snel mogelijk te doen en wel om het volgende:

Gemeentes (dat zijn bestuursorganen) kunnen voor bepaalde overlastfeiten, zoals wildplassen, zelf boetes aankondigen bij het Openbaar Ministerie door middel van de zogenoemde ‘Bestuurlijke strafbeschikking’. Dit kan als de overtreding begaan is op een plaats waar deze op grond van een Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening strafbaar is bepaald. De bestuurlijke strafbeschikkingen worden aangekondigd bij het OM door Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's) van de gemeente. Uiteindelijk legt de officier van justitie de strafbeschikking op.

Het duurt meestal minstens vier tot acht weken (kan zelfs veel langer zijn) voor de eerste strafbeschikking verstuurd wordt. Hierop verklaart de Officier van Justitie dat u schuldig bent aan het feit en welke straf wordt opgelegd. Voor wildplassen is dit Feitcode F185,de geldboete is € 140,--.
Daarná ontvangt u een aanschrijving met een acceptgiro waarmee u de boete kunt betalen. Betaalt u niet op tijd dan krijgt u nog twéémaal een aanmaning. U bent dan inmiddels wel ruim een half jaar verder. Het boetebedrag is dan inmiddels opgelopen tot ongeveer € 200,00.

Als u op tijd uw adreswijziging hebt doorgegeven, houdt uw verhaal dat (alle) post op het oude adres is ontvangen, geen stand. Blijkt dat u de adreswijziging niet op tijd hebt doorgegeven dan kan de Gemeente u nog een boete van ruim € 380,-- opleggen.
Ga er dus zo spoedig mogelijk achteraan in plaats van zoeken op het Internet naar iets wat er niet te vinden is.

Toegevoegd na 3 uur:
Boete van ruim € 380,-- moet zijn voor het jaar 2016:
maximaal € 325,--.
Artikel 4.17 van de Wet basisregistratie personen
http://wetten.overheid.nl/BWBR0033715/2015-09-01#Hoofdstuk4_Afdeling3_Artikel4.17
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
De boete voor het te laat doorgeven van een verhuizing is maximaal 325 euro, geen 380.
Verder prima antwoord! + https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-verhuizing-doorgeven-aan-de-gemeente
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja klopt 325.-- nog dit jaar. Ik loop vooruit.
Per 1 januari 2017 kunnen gemeentes de hoogtes van bestuurlijke boetes zelf gaan bepalen.