Watermeter? Gesprongen waterleiding in kelder kosten voor huisbaas of huurder?

Gesprongen waterleiding in kelder gehad inmiddels gemaakt door huisbaas. Nu is de reke ing van evides 700 euro die willen de papieren van de huisbaas van de verzekering maar die willen dat niet geven. Evides heeft gezegd als hun die papieren hebben dat hun het uitzoeken met de verzekering. Voor wie zijn nou de kosten voor mij als huurder of voor de huisbaas die t heeft laten repareren door de verzekering.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Inekez1
7 jaar geleden
Evides is toch het waterleidingbedrijf?
"laten repareren door de verzekering." Een verzekering kan niets repareren, een waterleidingbedrijf wel. De kosten voor het repareren zijn voor de huurbaas. Het is zijn pand, zijn waterleiding en hij heeft het waterleidingbedrijf Evides opdracht gegeven om het te repareren. Als hij daarvoor verzekerd is, moet hij dat onderling met Evides regelen, niet met jou. Als door het water jouw spullen zijn beschadigd, dan moet jij daarvoor je eigen inboedelverzekering aanspreken. Als de waterleiding is gesprongen doordat jij aantoonbaar iets heel erg stoms hebt gedaan, wat voorkomen had kunnen worden, dan is het een ander verhaal en kun je wel aansprakelijk worden gesteld.

Antwoorden (1)

normaal gesproken is dit voor de huisbaas .
hij levert jou een woning met een goede installatie
mits dat de oorzaak door jou zelf is ontstaan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Met 'mits' bedoel je denk ik 'tenzij'.