Mogen coffeeshops bezorgen?

Mogen coffeeshops die gedoogd wiet verkopen in hun zaak het ook laten thuis bezorgen door een scooter bezorger?

Net zoals een pizza die besteld word en dan thuis word bezorgd alleen dan nu met wiet ipv pizza?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
8.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat mag niet.

Antwoorden (2)

Nee. Er zijn mensen die dat gedaan hebben, maar deze wietkoeriers zijn bestraft. De verkoop van drugs is nog steeds een illegale activiteit die onder bepaalde voorwaarden gedoogd wordt in coffeeshops.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, zo vermoeden had ik al, maar omdat ze nu al bezig zijn met het legaliseren van de teelt van wiet etc dat misschien over 5 jaar wiet legaal word. Net zoals wiet op het punt staat legaal te worden in USA en Canada. Alleen ik snap het verschil niet waarom je wel wiet online kan bestellen en per post ontvangen mag worden maar bezorgen weer - blijkbaar - illegaal is. Kunt u dit misschien uitleggen?
Computoon
7 jaar geleden
Dat mag net zo min. "In strijd met het Nederlandse coffeeshopbeleid".
Het lijkt er echter op dat de activiteit van deze ondernemers desondanks toch wordt gedoogd. M.b.t. een online-verkoper van tegoedbonnen (zie het andere antwoord): “Wij zijn géén coffeeshop, maar een ICT-bedrijf!” valt projectleider Alexander direct met de deur in huis als wij vragen naar of dit wel mag allemaal. “Wij verkopen tegoedbonnen en dat zijn geen softdrugs.” Dus de kop die NRC boven haar nieuwsstukje zette – ‘Coffeeshophouders bieden cannabis via internet aan’ – is ietwat suggestief. Uiteraard heeft het ICT-bedrijf van tevoren ook juridisch gecheckt of hun bezorgdienst door de beugel kan. Hoewel het ministerie van Justitie in een reactie aangaf dat ‘Verkoop via internet in strijd is met het Nederlandse coffeeshopbeleid’, denken de initiatiefnemers dat hun handelswijze niet in strijd is met het gedoogbeleid. “Vergelijk het maar met als jij op het station een VVV-cadeaubon koopt en die inwisselt bij een Amsterdamse coffeeshophouder… dat mag ook”, zegt Alexander."
Of coffeeshops het ook zouden mogen met de constructie die deze website toepast weet ik niet, maar dat maakt niet uit, je kan op deze site hoe dan ook wiet krijgen uit een aantal coffeeshops.

http://www.coffeeshopbon.nl/Home

Zijn al sinds aprils 2014 bezig:
http://www.rollingstoned.nl/coffeeshopbon-nl-bezorgt-bij-jou-thuis/

Toegevoegd na 1 minuut:
"Op CoffeeShopBon.nl kunt u een tegoedbon kopen waarmee wij bij deelnemende coffeeshop datgene ophalen wat u wilt. Bij het kopen van een tegoedbon kunt u direct aangeven wat u wenst te ontvangen en wordt het product voor u gereserveerd in een luchtdichte enveloppe en wij laten het voor u thuis bezorgen.

U hoeft dus zelf niet de straat op en dat is, vooral wanneer u ziek bent of slecht te been bent echt een uitkomst."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar waarom is dit dan nou weer legaal maar het gewoon bezorgen per scooter als je besteld online nou weer niet? Ligt het aan mij of ligt het aan de vage Nederlandse wetgeving omtrent gedoogdbeleid softdrugs?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Hyena, er staat niet: wij bezorgen het bij u thuis, er staat:
wij laten het bij u thuis bezorgen in een luchtdichte enveloppe. Hoe en door wie dat gedaan wordt, hangt men niet aan de grote klok. Maar in geen geval door pizzabezorgers op scooters.