wat kost het om extra huisnr aan te vragen bij gemeente?

ik wil extra huisnr aanvragen bv A) voor een vrijliggend appartement met eigen voordeur en huishouden. het ligt achter mijn woning.
Dit nr is ter voorkoming van problemen van mijn toekomstige huurders met belasting en gemeente die het anders als samenwonend zien en registreren en daarom bv geen huursubside of uitkering toekennen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
11.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij is dat GRATIS; is één van de verplichte taken van iedere Gemeente: https://www.s-hertogenbosch.nl/inwoner/vergunning-of-melding/huisnummer-aanvragen.html
redhouse
7 jaar geleden
Dat gaat nog een groot probleem worden.
Te beginnen met aanvraag splitsing vergunning.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt aan de gemeente. Misschien de gemeente even bellen?
TurfGraver
7 jaar geleden
Is de vergunning en bestemming van het appartement al bij de gemeente geregeld?

Antwoorden (1)

Kosten zijn afhankelijk van de gemeente. Ik heb op internet een gemeente gevonden die er niets voor vraagt maar ook een waar het eur 180.- kist.

Hieronder nog wat meer info over de materie "huisnummers", van een willekeurige gemeente.

"Meestal krijgt u een (huis)nummer van de gemeente. Zonder dat u het aan hoeft te vragen kent de gemeente dan een nummer toe aan een pand. Als u geen (huis)nummer heeft maar er wel een wil, kunt u zelf om een (huis)nummer vragen.

Wanneer krijg ik automatisch een (huis)nummer?
Als u een omgevingsvergunning voor uw pand heeft gekregen. In dat geval laat de gemeente u schriftelijk weten wat uw (huis)nummer is of (huis)nummers zijn.

Als er sprake is van nieuwbouw van woningen of andere bouwwerken is hiervoor meestal een omgevingsvergunning nodig. Denk hierbij aan bouw van:

    woningen
    bedrijven
    kantoren
    winkels

Andere voorbeelden van situaties waar u mogelijk een omgevingsvergunning voor nodig heeft:

    verzelfstandiging van een onderdeel van een bestaand pand
    een pand dat in het verleden illegaal gebouwd of verbouwd is

(...)

Wanneer vraag ik zelf een (huis)nummer aan?
Als u geen omgevingsvergunning nodig heeft, maar wel een (huis)nummer of extra (huis)nummer wilt.

Alleen een zelfstandig pand of object komt in aanmerking voor een (extra) huisnummer. Een woonruimte is zelfstandig als het voldoet aan onderstaande voorwaarden:

    eigen (voor)deur
    eigen brievenbus
    eigen keuken, toilet en douche"
Computoon