Mogen mensen zomaar TV boxjes verkopen waarmee je gratis alle films en series kan streamen met bijvoorbeeld kodi?

Ik zie op internet verschillende aanbieders van android tv kastjes waarmee je gratis alle films en series kunt kijken doormiddel van streamen via kodi waarbij er niets gedownload wordt zoals met popcorntime.

Mogen die mensen dat zomaar verkopen? Als ik het vraag aan ze zeggen ze dat het gewoon legaal is.

Zou u mij meer informatie kunnen geven over de wetten over het gebruikmaken van zulke boxen, en waarom zij het gewoon mogen verkopen.

Dank u wel voor de informatie!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Nu nog wel, wellicht komt daar verandering in. Je kan er iets mee streamen uit illegale bron, maar dat hoeft niet. Zo kan een PC ook niet verboden worden, hoewel je er zat illegaals mee kan doen. Nu bestaan deze kastjes op onbetaalde streams, dus het Europese Hof zou anders kunnen oordelen, tot die tijd kunnen de verkopers/makers hun gang gaan.

http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/600396/gaat-europese-hof-uitspraak-streamen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank u wel voor uw reactie, maar stel dat ik er eentje koop kan ik dan later wanneer de wetten veranderen een bekeuring krijgen voor het kijken van films via zo een kastje?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de wet verandert zal je waarschijnlijk geen bekeuring krijgen (of boete). Wat waarschijnlijker is dat Brein zich er dan mee gaat bemoeien en wellicht met schikkingen gaat dreigen. En dat kan nog meer gaan kosten dan een boete.