Aangifte doen na gevecht?

Hallo,
Vanacht is het volgende gebeurd:
Een jongen die ik ken had een meisje waarmee hij omging, dat meisje heeft hem afgewezen. Ik zei de naam van het meisje waarnaar hij erg agressief begon te doen: hij greep mij bij mijn keel. Uit zelfverdediging heb ik hem een klap gegeven waarna een vriend van hem mij onderuit trapte. Later op de avond zag ik ze weer en de vriend heeft mij toen weer wat klappen gegeven. Mijn vraag is: Kan ik aangifte doen? En zo ja tegen wie?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt aangifte doen tegen degenen die jou mishandeld hebben. Maar dan heb je vermoedelijk wel getuigen nodig of in elk geval goede foto's van de schade. En je moet vrij zeker weten dat je zelf "schone handen" hebt. Voor een vechtpartijtje is de poltiie niet zo snel te porren.
Ik kom niet uit dat "milieu", dus ik heb geen idee hoe er normaliter gehandeld wordt.

Antwoorden (2)

Ik zal ten alle tijden aangifte doen
Het is en blijft een wurg poging
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk, hij probeerde je te wurgen. Later op de avond is er ook nog sprake geweest van mishandeling.
Je kan tegen beide aangifte toen.

Sterkte!