Goedenavond !Weet iemand misschien als je in de isolator word gezet van een gesloten inrichting hoe lang ze je daarbinnen kunnen houden ? volgensdewet

Goedenavond !

Ik heb persoonlijk meegemaakt dat ze me anderhalve week in een isolatie hebben gezet in SXM, en wil graag weten wat mijn rechten zijn !? , want het begint uit de hand te lopen en ben ook nog eens in de Nederlandse Antillen in de isolatie gezet, zonder te weten wat mijn rechten zijn !
En de broeders en zusters hebben me zolang daarbinnen gehouden dat ik het niet meer aankon ! Ik voelde gewoon dat ik doodging doordat ik geen adem kon halen , omdat het plek helemaal gesloten was en de raam was gedekt van binnen dus kon ook niet naar buiten zien !
Dus mijn vraag is wat mijn rechten zijn als persoonzijnde zijn die in de isolatie gezet werd !?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Isolatie kan in principe onbeberkt duren, maar moet wel zeer regelmatig worden getoetst. Ook mag het niet als straf, maar alleen als noodzaak voor veiligheid gebeuren
Erna55
7 jaar geleden
Wat was de reden dat je op het vliegveld in de isolatie gezet bent ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goedenavond het was niet op het vliegveld gebeurd van SXM, was in MHF foundation !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En het ergste is dat de naam het al zegt dat het een foundation is !, dus waarom zouden ze mensen daarbinnen plaatsen, in plaats van Witgele Kruis !
ronron1212
7 jaar geleden
Foundation wat zegt dat dan. Het gaat om mensen die een mogelijke geestelijke ziekte hebben. soms moeten die in een geïsoleerde omgeving om weer tot rust te komen of om zich zelf te beschermen.

Antwoorden (1)

Als je in Nederland in de isoleercel moet mag dit hooguit 1 of 2 weken duren per overtreding. Elke dag heb je een gesprek met een arts om te controleren of je dit medisch/psychisch wel aankan.

Hoe het op de Nederlandse Antillen werkt weet ik niet.