komen mensen/journalisten er altijd achter als je rijk wordt?

Tijdschrift Quote publiceert bijv. een lijst van 500 rijkste Nederlanders, volgens mij staan ze ook gewoon met naam en bedrijf op de lijst, dus niet anoniem? Hebben nou echt alle 500 rijkste Nederlanders geen behoefte aan anonimiteit? Of zijn er ook rijke mensen die niet in de lijst worden vermeld? Dan zou de lijst niet kloppen? En wat als iemand niet in de lijst wilt staan? Zou die een rechtszaak in dat geval winnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Er zijn iets van 5 mensen die niet in de quote 500 willen ze vragen ook eerst om toestemming voordat ze je er in zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed jij wint..Ik ben 1 van die 5 mensen.. maar mondje dicht he...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xd loll

Andere antwoorden (1)

Het is allemaal gis werk en hoog rekenen van wat er publiek bekent is. BV aandelen boven een bepaalt percentage moeten worden gemeld.
Het lijstje is pure volksverlakkerij en mensen die daadwerkelijk geloven wat er staat laten zich in het ootje nemen. Het verkoopt, jij schrijft er over: allemaal goed nieuws voor de belanghebbende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast de aandelen worden ook waardes van huizen en dergelijke meegeteld.
Dus ja, het is een beetje dikkevingerwerk, maar 'pure volksverlakkerij' klinkt wel heel erg fel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar of niet, het is niet wat 'men' wil horen dus lekker minnen door de minkukels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je absolute en negatieve toon kan mensen ook verleiden een min te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat Mokum gelijk heeft, een bedrijf wat aandelen uitgeeft moet zijn statuten openbaar maken en kun je precies zien hoe rijk zo'n bedrijf is.
Maar prive vermogen kunnen ze nooit weten.