Mag ik in mijn brommobiel een kinderzitje voorin plaatsen?

Heb achterin geen stoelen,en wil mijn kleinkind meenemen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Antwoorden (1)

Ja, Je mag net zoals in een gewone auto een kind in een kinderzitje plaatsen.

Dat staat in artikel 59 RVV 1990.
Wettekst
1. Bestuurders van een personenauto, een bedrijfsauto, een driewielig motorvoertuig met gesloten carrosserie of een brommobiel en hun passagiers maken gebruik van de voor hen beschikbare autogordel. Passagiers die jonger zijn dan 18 jaar en met een lengte van minder dan 1,35 meter, maken gebruik van een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem dat is voorzien van een keurmerk als bedoeld in artikel 22, vijfde lid, van de wet. Wanneer de zitplaatsen die bestemd zijn voor passagiers voorzien zijn van autogordels, worden op deze zitplaatsen niet meer passagiers vervoerd dan er autogordels aanwezig zijn.
Erna55