Hoe kan je een teveel betaalde bekeuring weer terug krijgen?

ik heb per ongelijk een bekeuring dubbel betaald wat nu, krijg je dan het teveel betaalde terug of ben je het dan echt kwijt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
12.5K

Het beste antwoord

Als het goed is krijg je het teveel betaalde bedrag automatisch terug gestort. Zo niet kan je het beste even bellen met het CJIB of anders even een brief sturen met het betalingskenmerk en een kopie van beide betalingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neem even contact op met het justitieel incassobureau. Het adres staat op de beschikking dan krijg je het teveel betaalde terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel soms krijg je het automatisch teruggestort, maar meestal moet je even contact opnemen met de ontvanger van het teveel overgemaakte geld. Dan komt het in de regel weer netjes in orde.
Je kunt ook contact opnemen met de bank om te zien of je de dubbel betaalde rekening kunt storneren (terugboeken) als het nog niet zo lang geleden is.
Maar de kans dat je het echt kwijt bent is niet zo groot, of je moet aan een enorme hufter twee keer betaald hebben. Maar wel even er achteraan. Soms valt het mensen niet eens meteen op namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag sowieso binnen een maand , een geldbedrag dat je zelf hebt gestort , meteen terugboeken....daar doet niemand wat aan.
Is een recht van jou als rekeninghouder.
Dus gewoon de bank even een opdracht geven het weer te retourneren op je rekening, en je bent klaar.