Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik in Duitsland met een 360-graden camera bovenop de auto rijden en daarmee opnames maken?

Beste Goeievragers,

Ik ga binnenkort naar Duitsland op vakantie. Ik wil daar graag opnames maken van de omgeving door middel van een 360-graden camera op mijn auto. Mag dat?

In Nederland mag het volgens mij wel. Ik heb hier dan ook de volgende opnames gemaakt: https://youtu.be/sYDG5ZNDyoo
Dat wil ik dus ook graag in Duitsland doen. Ik weet dat er in Duitsland geen Google StreetView is. Ligt dit aan de privacywetgeving? Betekent dit dan ook voor mij dat ik daar niet mag filmen?

Mijn vragen:
Mag ik in Duitsland met een 360-graden camera de omgeving filmen?
Mag ik in Duitsland een (erg goed) aan het dak bevestigde 360-graden camera op mijn auto hebben terwijl ik rijd?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
913

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zie bron. Heel in het kort : ja, je mag een dashcam hebben, maar je mag de beelden niet publiceren (youtube, facebook). En ja, dat heeft met privacywetgeving te maken.

Camera op het dak is weer een ander verhaal ; als je daarmee op WELKE manier dan ook het verkeer in gevaar brengt, al is het maar door voor afleiding te zorgen, ben je het bokje. Dat zou ik dus niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding