Hoe werkt het om een kaart naar Amerika te sturen?

Hoelang duurt dit ongeveer, hoeveel postzegels moeten er op de kaart? En welke kosten en regels zijn er aan eventuele pakketjes verbonden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
23.7K
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/kaart-versturen/ http://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/ http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/brief-of-kaart-buitenland/douanedocument/
Utrecht
7 jaar geleden
Brievenbuspost (kaarten/brieven) duren ongeveer één week.

Antwoorden (1)

Een kaart naar het buitenland frankeer je eenvoudig zelf met een internationale postzegel. Je kunt je internationale post ook aangetekend, verzekerd of met spoed versturen via een Postagentschap.
Gefrankeerde internationale post doe je gewoon in de oranje PostNL brievenbus.

Er is in portokosten geen verschil meer tussen een kaart en een brief, als het maar door de standaard brievenbusgleuf past. Je betaalt ervoor per gewicht. Tot 20 gram kost dat naar Amerika en andere landen buiten Europa €1,25; tot 50 gram €2,50; tot 100 gram €3,75; tot 250 gram €6,25; en tot 2 kilo €11,25.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het duurt drie tot zes dagen met Priority service en bij pakketjes met Track & trace, zeven tot elf dagen met Standard service, en twee dagen met Spoedservice.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een normale brief of kaart in een envelop naar de U.S.A. duurt een week tot 10 dagen.
Amadea
7 jaar geleden
Dat zal dan dus de Standard service zijn: 7 tot 11 dagen.