Aan welke eisen moet een boekhoudpakket voldoen voor de Belastingdienst?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Hoe bedoel je een boekhoudpakket voldoend aan de eisen die worden gesteld. Je bedoeld waarschijnlijk de in richting van het pakket.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hiermee bedoel ik aan welke wetgeving een boekhoudpakket moet voldoen voor de Belastingdienst.
ronron1212
7 jaar geleden
Alle pakketten die worden verkocht voldoen hieraan.
Ritsuka
7 jaar geleden
Je kunt volgens mij zelfs Excel gebruiken, als je alles maar netjes bijhoud
Computoon
7 jaar geleden
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/aangifte_betalen_en_toezicht/toezicht/handhaving_en_controle/belastingcontrole_met_de_auditfile De Belastingdienst ziet graag dat de software een auditfile kan opleveren. Dit bespaart beide partijen tijd bij belastingcontroles. Niet verplicht, wel wenselijk

Het beste antwoord

De Belastingdienst stelt geen gespecificeerde eisen aan een boekhoudpakket, maar volstaat met “een deugdelijke administratie te voeren op een manier die controlerende belastingmensen snel inzicht kan geven”.
Alle professionele boekhoudpakketten voldoen aan deze eisen.
SimonV