Er is geen sprake van uitschrijven bij je oude woongemeente. Na de verhuizing moet je je binnen vijf dagen inschrijven bij de nieuwe gemeente. Deze zorgt ervoor dat je in de oude gemeente wordt uitgeschreven.
Antoni
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Er is wel sprake van uitschrijven bij verhuizen naar het buitenland.
Reddie
7 jaar geleden
@Ritsuka, ik denk niet dat dat verschil maakt.
Tenslotte wil je je AOW ook in het buitenland incasseren, dus moet je niet zomaar met de noorderzon vertrekken.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ik heb een jaar in het buitenland gewoon, toen moest ik hier in Nederland uitschrijven, en daar inschrijven. Binnen Nederland hoef je alleen maar in te schrijven bij nieuwe gemeente.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals Ritsuka al aangeeft: men kan ook enkel uitschrijven, denk hierbij aan alle daklozen, deze hebben geen van alle een woonadres en zijn dus uit de basisadministratie verwijdert.
Officieel gezien: Niet.

Als je bent uitgeschreven, geef je aan niet meer op dat adres te wonen.
tinus1969
7 jaar geleden
179 dagen want bij 180 dagen of langer ergens te wonen moet je je in de betreffende gemeente inschrijven
Dit geld ook als je bevoordeeld in een revalidatie centrum word opgenomen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Klopt niet
Ten eerste is de 180 dagen geen absolute eis, maar vooral een indicatie om te kijken waar iemand zijn vaste woon- of verblijfplaats heeft (dat is namelijk waar het om gaat);
En voorzover dat 180 dagen criterium wordt gebruikt, begint het tellen op het moment dat je er voor het eerst slaapt, dus als je je uitschrijft begin je niet opnieuw bij nul.